مشاوره بازرگانی

صفحه اصلی » خدمات ما » مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی

مشاوره بازرگانی برای اینکه وارد حوزه صادرات و واردات بشوید، نیازمند دانش و تجربه بالایی هستید. بسیاری از شرکتهایی که وارد این حوزه ها میشوند به دلیل عدم آگاهی کافی از قوانین صادرات و تعرفه های گمرکی و مقررات ورود و خروج کالا به کشورها با شکست مواجه میشوند و سرمایه زیادی را از دست میدهندشرکت پرتوتجارت  با به کارگیری کادری مجرب با 4 سال سابقه اجرایی در زمینه ترخیص کالا و صادرات و واردات، مشاوره های کارسازی به شرکت های مختلف داده است.

مشاوره بازرگانی

خدمات شرکت پرتوتجارت در زمینه مشاوره امور بازرگانی

  • مشاوره در زمینه مقررات و تعرفه های گمرکی
  • استعلام هزینه های گمرکی
  • مقررات بازرگانی
  • مشاوره در خصوص تنظیم انواع اسناد تجاری کالا
  • مشاوره امور بازرگانی برای خرید کالا از خارج
  • قوانین ورود کالاها به کشور و موانع آن
مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی مشاوره بازرگانی

مشاوره بازرگانی

تنظیم مدارک حمل و نقل تجاری از مبدأ تا مقصد

آشنایی با نحوه تنظیم اسناد تجاری، مدارک حمل و اصول اعتبار اسنادی مقدماتی  مهم در شروع  تجارت خارجی است. چراکه صادرکنندگان و وارد کنندگان تازه کار به دلیل اطلاعات پایین نسبت به روند تهیه و تنظیم مدارک حمل تجاری دچار اختلاف با طرف قرارداد خود می شوند.

بنابراین در این مقاله شما را با مهم ترین اصطلاحات بازرگانی آشنا خواهیم نمود و در مورد اهمیت و ارزش اصول اعتبار اسنادی و ضرورت توجه به قوانین بین الملل نکات حائز اهمیتی را شرح می دهیم.

مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی

مشاوره بازرگانی

مقررات UCP چیست؟

در دنیای امروز تجارت بدون قوانین مورد تائید بین المللی بی معنا است. اتاق بازرگانی بین الملل ICC به عنوان تنها مرجع و مهم ترین مرجع مورد وثوق بازرگانان سراسر دنیا قوانینی را تحت عنوان Uniform Customs and Practice for Documentary Credit وضع و ابلاغ نمود که به موجب آن کلیه قراردادهای بین المللی در قالب این قواعد تعریف می گردند. توجه داشته باشید که بانک های طرف قرار داد اعم از بانک کارگزار و بانک گشایش دهنده اعتبار پیرو این قواعد در جهت منافع خریدار و فروشنده وارد عمل می شوند.

مقررات ۶۰۰UCP  چیست؟

مقررات UCP 600 آخرین ورژن تائید شده قوانین اتاق بازرگانی بین الملل است که به طور گسترده در سراسر دنیا از جمله ایران مورد تائید و پذیرش قرار گرفته است.

پیروی بازرگانان از قواعد UCP موجب اعتباربخشی به فعالیت های تجاری آنان می گردد. توجه داشته باشید که مرجع حل اختلاف و داوری اتاق های سراسر دنیا به قواعد وضع شده تحت عنوان UCP استناد خواهند کرد. و اصولاً اسنادی که بدون توجه به این قواعد تنظیم شوند، فاقد اعتبار می باشد.

برای آنکه یک قراداد تجاری از نظر اتاق بازرگانی ایران و مقررات U.C.P قابل استناد باشد، رعایت شرایط زیر ضروری است:

مهم ترین پیش شرط در تنظیم یک قرار داد تجاری تصریح چهارچوب I.C.C نشریه ۵۰۰ اتاق بازرگانی است.

ذکر این نکته ضروری است که کلیه طرف های قراداد اعم از خریدار، فروشنده، بانک کارگزار و بانک گشایش گر اعتبار پیرو این قواعد هستند.

تفسیر UCP

UCP به عبارت ساده یعنی دخالت مستقل بانک ها در قراردادهای تجاری میان خریدار و فروشنده به نحوی که تضامین لازم در جهت پرداخت کامل پول و تحویل سالم جنس صورت پذیرد. اما این فرآیند پیچیده چگونه صورت می گیرد و جزئیات اداری و حقوقی آن چیست؟

UCP از منظر حقوقی

UCP از منظر حقوقی تعهد مشروطی است که بانک در ازای درخواست متقاضی مبنی بر تسویه طلب ذینفع در قبال ارائه اسناد معین باز می کند تا در صورت تائید بانک باز کننده اعتبار، سایر مراحل توسط شخص ثالث یا بانک کارگزار تا وصول پول عملیاتی شود. به گونه ای که وصول پول با پایان این مرحله و با اجازه بانک بازکننده اعتبار اسنادی نزد بانک کارگزار ادامه پیدا کند.

متقاضی اعتبار اسنادی کیست؟

متقاضی اعتبار اسنادی شخص و یا شرکتی است که کالایی را از طرف فروشنده خارجی خریداری نموده است.برای روشن تر شدن موضوع به مثالی توجه نمایید: فرض کنید که شما خریدار کالایی از خارج کشور هستید و می خواهید که آن کالا را به داخل کشور وارد نمایید. در اولین گام بر اساس قرارداد فروش طرف خارجی و یا پیش فاکتور ارسالی فروشنده نزد بانک گشایش دهنده اعتبار رفته و با تکمیل فرم تقاضای گشایش  از بانک می خواهید که به عنوان شخصیتی حقوقی برای شما تضامین لازم را فراهم آورد.

مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی

مشاوره بازرگانی

وظیفه بانک گشایش دهنده اعتبار چیست؟

بانگ گشایش دهنده موظف است که طبق مفاد قرارداد، شرایط تحویل را مستند  و با توجه به اسناد ارائه شده اعتبار توافق شده را برای فروشنده آزاد نماید. این مهم ترین وظیفه بانک گشایش دهنده اعتبار است که لازمه آن بررسی های حقوقی بانک بر اساس متن قرارداد فی مابین می باشد.

وظیفه بانک کارگزار چیست؟

بانک کارگزار بانکی است که در کشور فروشنده قرار دارد و طرف حقوقی بانک گشایش دهنده می باشد. روال به این ترتیب است که بانک گشایش دهنده با بررسی اسناد و صدور اجازه پرداخت به بانک کارگزار اجازه می دهد که مبلغ قرارداد برای فروشنده پرداخت شود. گاهی اوقات حسب شرایط بانک دیگری تحت عنوان بانک تنظیم کننده وارد  می شود و به موازات مسئولیت بانک کارگزار عمل می کند و وجه کالا را تضمین می نماید. هرچند که این تضمین می تواند توسط خود بانک کارگزار نیز انجام پذیرد.

مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی مشاوره بازرگانی

اما چه اسنادی مورد بررسی قرار می گیرند و کدام مدارک بازرگانی باید تائید شوند؟

در بازرگانی خارجی هیچ سندی بی دلیل صادر نمی شود و تمامی مراحل به عنوان مدرکی برای استنادهای بعدی مورد استفاده قرار می گیرند. بارنامه، سیاهه تجاری، گواهی مبدأ ساخت، سیاهه حمل و گواهی بازرسی بین الملل ازجمله مدارک بازرگانی مهم مراحل خرید خارجی است.

آیا همیشه اعتبارات نزد بانک گشایش دهنده نقد است؟

خیر، این اعتبارات می تواند به دو صورت نقد و اسناد به فروشنده پرداخت شود. این موضوع بستگی به نحوه انعقاد قرارداد دارد. در هر صورت اعتبارات به انواع مختلف طبقه بندی می شوند که از جمله آن ها، انواع اعتبارات اسنادی زیر می باشد:

 اعتبارات اسنادی دیداری (نقد)، اعتبارات اسنادی مدت دار، اعتبارات اسنادی قابل برگشت، اعتبارات اسنادی غیر قابل برگشت، اعتبارات اسنادی تایید شده، اعتبارات اسنادی تایید نشده، اعتبارات اسنادی قابل انتقال، اعتبارات اسنادی قابل انتقال و قابل تقسیم، اعتبارات اسنادی قابل انتقال غیر قابل تقسیم، اعتبارات اسنادی غیر قابل انتقال، اعتبارات اسنادی اتکایی (پشت به پشت)، اعتبارات اسنادی گردان، اعتبارات اسنادی ماده قرمز (یک، دو یا چند مرحله ای) و  اعتبارات اسنادی وارداتی و صادراتی

توجه داشته باشید که تمامی اقسام مذکور به نحوه پرداخت و نحوه تعامل طرفین با بانک ها مربوط می شود و به جنبه های دیگر قرارداد اشاره ای نمی کند. به طور مثال اعتبارات اسنادی تایید نشده نوعی از پرداخت است که خود بانک گشایش دهنده اعتبار تضامین کافی را برای فروشنده ارائه می دهد و دیگر نیازی به تضمین بانک دیگری تحت عنوان کارگزار و.. نیست.

مهم ترین مزایای اعتبارات اسنادی و UCP

برای تبیین بهتر موضوع دقت کنید که در یک معامله تجاری به جز خریدار و فروشنده، بانک ها نیز دخیل در معامله هستند بنابراین می بایست  منافع تمامی این گروه ها تامین شود. در ادامه به توضیح نحوه تامین منافع فروشنده، خریدار و بانک با اتخاذ چهارچوب UCP می پردازیم:

مزایای چهارچوب UCP از نگاه خریدار

از نظر خریدار یا همان وارد کننده چیزی مهم تر از اصالت و سلامت کالای وارداتی  نیست. چهارچوب اعتبارات اسنادی شرایطی را فراهم می آورد که بانک گشایش دهنده به عنوان وکیل و مدافع حقوق خریدار عمل کرده و با بررسی اسناد تجاری زمینه تجارت سالم را فراهم آورد. به جز برآورده ساختن این نیاز، دست آوردهای دیگری نیز به همراه خواهد داشت که از آن جمله گرفتن مهلت قانونی برای فروش بخشی از کالای وارداتی در بازار داخل و تسویه با بانک گشایش دهنده است. به طور کلی بانک گشایش دهنده و خریدار همسو با هم بخشی از منافع اقتصادی یکدیگر را تامین می کنند.

مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی مشاوره بازرگانی

مزایای چهارچوب UCP از نگاه فروشنده

عمدتاً فروشنده یا همان صادر کننده به تضمین همین اسناد ارائه شده کالایی را جهت صادرات آماده و ارسال می کند. مخصوصاً در روش اعتبارات اسنادی تایید شده که بانک دیگری نیز تمامی این فرآیند را بررسی و تایید می نماید. بنابراین چهارچوب یو سی پی برای فروشندگان نیز نوعی تضمین در رسیدن به حقوق تجاری‌شان می باشد.

مزایای چهارچوب UCP از نگاه بانک ها

بانک های عامل اعم از بانک گشاینده و بانک کارگزار هر دو بابت خدماتی که ارائه می‌دهند، کارمزد دریافت می کنند. توجه داشته باشید که این کارمزد صرفاً برای خدمات حقوقی و تضامینی است که به هر دو طرف ارائه خواهد شد و بانک ها به هیچ عنوان در ریسک فرآیند لجستیک و حمل تجاری شریک نمی گردد. بنابراین ورود به این معامله برای بانک ها سود خالص است. 

مزایای چهارچوب UCP از نگاه دولت ها

مهم ترین مزیت چهارچوب UCP نظارت بهتر دولت بر فرآیند واردات و صادرات است. مخصوصاً در کشور ما که دولت حمایت‌هایی از صادارت برخی کالاها و توجه ویژه به بازگشت ارز حاصل از صادرات به داخل کشور دارد. بنابراین دولت از بانک هایی که به عنوان عامل وارد فرآیند معامله می شوند، حمایت خواهد کرد.همچنین در این بین ممکن است برخی تسهیلات را برای وارد کنندگان و صادرکنندگان قائل شود.

تنظیم مدارک حمل بازرگانی

پیش از تنظیم مدارک اسناد اعتباری می بایست تمامی مدارک حمل بازرگانی آماده شود. اسناد حمل می بایست مطابق متن قرارداد طرفین تنظیم شود و همه چیز باید با فاکتور فروش و یا پیش فاکتور صادر شده توسط فروشنده هماهنگی داشته باشد. توجه داشته باشید که در مواردی تناقضات اجرایی می تواند منجر به فسخ قرارداد و متضرر شدن خریدار و فروشنده شود. بنابراین مدارک حمل بازرگانی را پیش از صحبت کردن و قطعی نمودن معامله تهیه و تنظیم نمایید.

آشنایی با اسناد حمل و نقل بین المللی

همان‌طور که ذکر شد تهیه و تنظیم مدارک حمل و نقل بین المللی در فرآیند تجارت امری مهم است . اما پیش از آن باید با انواع اسناد حمل و نقل بین المللی آشنا شد و آخرین نسخه اینکوترمز را به خوبی فراگرفت. فراموش نکنید که همه جزئیات حمل و نقل در قرار داد تجاری مکتوب می شود و اصولاً این جزییات با اینکوترمز بررسی می گردند.

مشاوره بازرگانی مشاوره بازرگانی

اینکوترمز چیست؟

اینکوترمز مجموعه اصطلاحات بازرگانی است که مسئولیت های فروشنده و خریدار را در یک قرارداد تجاری به دقت روشن می‌سازد. اینکوترمز مانند سایر قواعد چهارچوب های بین المللی توسط اتاق بازرگانی بین الملل تدوین شده است و در آن به صراحت در مورد مسئولیت های خریدار و فروشنده در زمینه های نحوه پرداخت، نوع حمل و… طبقه بندی های بین المللی  ارائه داده است.

افرادی که در قالب جهانی اقدام به تجارت می کنند اصولاً در متن قراداد ذکر می کنند که اصطلاحات بکار رفته در متن قرارداد بر اساس اینکوترمز استفاده شده است و در صورت اختلاف مرجع داوری متون قانونی منتشر شده در همین چهارچوب می باشد. لذا اگر شما واردکننده هستید و می خواهید که پیش فاکتور را بررسی نمایید حتماً به نحوه حمل و پرداخت طبق قواعد اینکوترمز توجه داشته باشید. و اگر به عنوان صادر کننده فعالیت می کنید حتماً دقت نمایید که از اصطلاحی در مفاد قرارداد استفاده نکنید که نسبت به آن اطلاعی ندارید.

چراکه هر اصطلاحی با پشتوانه اعتبارات اسنادی بار حقوقی پیدا خواهد کرد و می تواند راه شکایت از شما را بر روی خریدار باز کند.

وظیفه شرکت های مدیریت خرید و فروش خارجی

از آنجایی که تمامی شرکت های تولید کننده قادر به کامل نمودن زنجیره تامین خود نیستند، برخی شرکت های حد واسط بازرگانی با قبول مسئولیت وظایف تجاری را برعهده خواهند گرفت. اما وظایف اصلی شرکت های مدیریت خرید و فروش خارجی چیست و این شرکت ها با چه ابزاری این مسئولیت را به نحو احسن به اتمام می رسانند.

خرید خارجی با باز کردن اعتبارا’.ت اسنادی

باز نمودن اعتبارات اسنادی نزد بانک گشایش دهنده یکی از مراحل مهم حقوقی است که ممکن است توسط یک شرکت حد واسط به عنوان بازرگان صورت گیرد. به طور مثال تولید کننده ای نیازمند تامین برخی از مواد اولیه خود از خارج از کشور است. این تولیدکننده دو راه پیش روی خود دارد یکی آنکه خود به عنوان شخصیتی حقوقی اقدام به دریافت کارت بازرگانی نماید و مراحل حقوقی واردات کالا را به عهده بگیرد و یا راه دوم آنکه از شرکت حد واسطی بخواهد که این کالا را از خارج از کشور وارد نماید.

مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی مشاوره بازرگانی

مشاوره بازرگانی

مدیریت خرید و سفارشات خارجی

شرکت های فعال در حوزه مدیریت خرید و سفارشات خارجی زمانی می توانند به نحو احسن عمل نمایند که مطابق با اساسنامه شرکت های مدیریت صادرات عمل کنند. آن ها به خوبی می دانند که چگونه باید مراحل خرید خارجی را طی کنند و کالای مورد نظر را به دست مشتری برسانند.

مراحل خرید خارجی

مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی

 شرکت وارد کننده باید مراحلی را برای دریافت کالای خارجی دنبال کند، برای خرید خارجی به مراحل ذیل توجه نمایید:

  1. اگر فرآیند پیش بینی قیمت تمام شده کالای داخلی و منبع یابی توسط شرکت انجام شده باشد، شرکت به دنبال مذاکره با طرف تجاری خود وارد نامه نگاری می شود. اصولاً در این نامه نگاری ها شرکت از فروشنده درخواست پیش فاکتور خواهد کرد. پیش فاکتوری که در آن به پرداخت، نحوه حمل و سایر موارد مهم اشاره شده است.
  2. اگر مرحله قبل به خوبی پیش رفت و در مورد جزییات قرارداد با طرف خارجی توافق حاصل شد، شرکت وارد کننده به دنبال اخذ مجوزهای لازم می رود.
  3. مجوزهایی که عمدتاً مربوط به صمت (وزارت صنعت معدن و تجارت)، وزارت راه و در برخی از موارد وزارت جهاد کشاورزی می شود. بدیهی است که داشتن کارت بازرگانی ضرورت این سپری شدن این مرحله است.
  4. زمانی که کفش آهنین را پوشیدید و تمامی مجوزهای لازم را کسب نمودید، می بایست کالای خود را بیمه نمایید. معمولاً خریدار بر اساس نحوه حمل و ترخیص کالا،  نزد یک شرکت بین المللی بیمه می رود و کالای خود را بیمه می کند. متأسفانه در شرایط تحریم بخشی از فعالیت‌ها و تعهدات شرکت های بیمه در قبال وارد کنندگان ایرانی به مشکل بر خورده است.
  5. بازکردن اعتبار در بانک گشایش کننده با اخذ مجوزهای لازم بانک مرکزی صورت می گیرد. در این مرحله کلیه اسناد حقوقی لازم تحویل بانک می گردد.
  6. بعد از سپری شدن موفق مراحل فوق، بانک کارگزار به عنوان طرف حقوقی ثالث وارد مذاکره با بانک گشاینده می شود و  بانک کارگزار ضمن برقراری ارتباط با فروشنده، شرایط تهیه و ارسال محموله های تجاری را تسهیل می کند. فروشنده در این مرحله موظف است که مطابق اسناد نسبت به تهیه و ارسال کالاهای تجاری اقدام نماید. فروشنده باید بداند که هر گونه تناقض می تواند منجر به بروز اختلاف تجاری و حقوقی شود.

وظایف شرکت های فروش خارجی

صادرات روی دیگر سکه واردات است. قاعدتاً هر وارد کننده ای کالایی را از صادرکننده آن دریافت می کند. صادرکننده نیز مسئول تامین کالا دقیقه مطابق بند بند قرارداد است. اسنادی که بانک کارگزار تقدیم فروشنده می کند نشان دهنده کلیه ی تعهداتی است که فروشنده در قبال تامین آن  مسئولیت دارد.

اسناد تجاری شامل چه مواردی است؟

اسناد تجاری شامل  بارنامه، سیاهه تجاری فروشنده، سیاهه حمل، گواهی مبداء ساخت،  لیست بسته بندی و گواهی بازرسی بین الملل است. توجه داشته باشید که در مورد صادرات محصولات غذایی سختگیری‌های بیشتری اعمال می گردد و صادرکننده نیازمند اخذ  مجوزهای بیشتری است.

به طور کلی برای شناخت بهتر اسناد تجاری باید با اسناد حمل، اصطلاحات بازرگانی خارجی، اسناد الزامی خرید کالا، اسناد حمل نقل بین المللی آشنا شد.

شرکت های مدیریت صادرات چیست و وظایف آن ها چه می باشد؟

شرکت های مدیریت صادرات می توانند  بر اساس اساس‌نامه خود اقدام به تحقیقات بازار، شناسایی کانال های توزیع، ارائه خدمات پس از فروش، تهیه و تنظیم اسناد حقوقی، پیگیری امور گمرکی، ترخیص کالا و حتی خدمات انبارداری کنند. مسئولیت هایی که یک شرکت مدیریت صادرات می تواند به عهده بگیرد بسیار گسترده است و می تواند حتی به عنوان یک شریک تجاری در فرآیند بازرگانی برای تولیدکننده نقش ایفا کند.

برای آشنایی بیشتر با رتبه بندی شرکت های مدیریت صادرات و اختیارات آن ها می‌توانید به وب سایت سازمان تسعه تجارت مراجعه نمایید و با آخرین تغییرات آشنا شوید.

  ضمنا می توانید لیستی از شرکت های مدیریت صادرات را از طریق این سازمان و یا اتاق های بازرگانی دریافت نمایید.

تذکر: شرکت هایی که خودشان جنسی را از تولید کننده خریداری می کنند و اقدام به فروش و یا صادرات آن می کنند، از مصادیق شرکت های مدیریت صادرات محسوب نمی گردند و در تعریف شرکت مدیریت صادرات نمی گنجند.ضمناً این موضوع در اساسنامه شرکت مدیریت صادرات نیز منعکس خواهد شد.

از انبارداری تا تحویل کالا

ترخیص کالا فرآیندی اداری و حقوقی است که شرکت ترخیص کار می تواند مسئولیت آن را بر اساس تجربه و دانش خود بر عهده بگیرد. زمانی که کالایی به گمرک می رسد، می بایست مطابق قوانین مدت زمانی را در انبارهای گمرک معطل بماند.

اما اینکه چه مدت زمانی یک کالا در انبار گمرک باقی می ماند به تخصص و مهارت ترخیص کار بر می گردد. ترخیص کارانی که در کار خود زبده تر هستند، بهتر از سایرین می توانند در کمترین زمان ممکن کالایی را از انبارهای گمرک آزاد نمایند و آن را تا مقصد حمل کنند.

سرعت،  رمز موفقیت در لجستیک تجاری

در لجستیک تجاری سرعت حرف اول را می زند. متأسفانه زیر ساخت های جاده ای و وضعیت انبارداری ما به گونه طراحی نشده است که بتوانیم مدعی لجستیک کیفی در دنیا باشیم.

 مخصوصاً در باب محصولات فاسد شدنی که وضعیت بدتر است و متأسفانه زمینه های حمل و نقل آن ها به خوبی فراهم نیامده است. به طور مثال بسیاری از محصولات کشاورزی با وجود آنکه تجارتشان با کشورهای همسایه مقرون به صرفه می باشد، با این حال همچنان به دلیل کمبود امکانات حمل و نقل هوایی به ضایعات تبدیل شده و بخش عمده ای از آن از دسترس خارج خواهد شد.

و یا شیر که ایران در منطقه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آن است و به دلیل کمبود خودروهای مخصوص حمل شیر بخش عمده ای از آن ها به ضایعات تبدیل می گردد. با این حال در شرایط حال حاضر ایران هر شرکتی که بتواند سریع تر زنجیره تامین کالایی را تکمیل نماید، آن شرکت موفق تر عمل کرده است.

معنی لجستیک و حمل و نقل:

مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی

مشاوره بازرگانی

 برای آنکه بدانید مدیریت لجستیک چیست؟ می توانید در مورد لجستیک حمل و نقل  مطالعه نمایید و معنی لجستیک در بازرگانی را مطالعه کنید. اگر در جست و جوی موتورهای جست و جو گر  عبارت  “مدیریت لجستیک+pdf “را سرچ کنید، با انواع لجستیک آشنا خواهید شد و متوجه خواهید شد که خدمات حمل و نقل و لجستیک چیست؟ و چه اندازه گسترده و وسیع است.

مشاوره بازرگانی

پیش بینی های سود و زیان

یکی از مهم ترین مسئولیت های تجار بزرگ، محاسبه و پیش بینی سود و زیان حاصل از یک معامله است. قاعدتاً مقایسه قیمت یک محصول در داخل و خارج از کشور مبنا شروع یک تجارت می باشد ولی شرط کافی برای شروع یک تجارت نیست. تاجر کارآزموده به خوبی می داند که به جز هزینه های خرید یک کالا باید هزینه های لجستیک، انبار داری، کارشناسی های حقوقی و فنی، کارمزد بانک و  نوسانات ارزی را محاسبه کند و آن را در هزینه های تمام شده کالا منظور نماید. وظیفه ای که اگر شرکت تولید کننده به عنوان متقاضی واردات توانایی محاسبه آن را ندارد،

بازرگان به عنوان یک مشاور امین این مسئولیت را برای او به عهده خواهد گرفت. همواره به خاطر داشته باشید که سود و زیان حاصل از یک معامله به تمامی فاکتورهای آن معامله باز می گردد و بررسی یک فاکتور به تنهایی کافی نیست.

آگاهی، رمز پیشرفت در تجارت

آگاهی از آخرین اخبار روز دنیا و ایران رمز پیشرفت در تجارت است. متأسفانه شرایط تحریم در کشور ما بسیار تأثیر گذار بوده است و امروزه بسیاری از تجار را متضرر نموده است. از طرفی وضع برخی قوانین و بخشنامه های اجرایی داخل کشور مسیر تجارت را برای تجار کشور سخت کرده است. همچنین تبعیض در نحوه برخورد با تجار و مافیای واردات برخی از کالاها باعث شده که رقابت بین بازرگانان داخلی کار چندان آسانی نباشد.

ولی با وجود تمامی این سختی ها اگر واردات و یا صادرات کالایی با مطالعه صورت گیرد، سود حاصل از آن چشم گیر خواهد بود. چراکه ایران بازار مهمی در عرصه جهانی است و تامین آن سود خوبی را عاید بازرگانان خواهد نمود. ضمناً با توجه به تفاوت ارزش پول داخل و خارج از کشور، صادرات کالاهای مجاز به صادرات سودآوری خوبی نصیب بازرگانان داخلی خواهد کرد.

به عبارت بهتر دانش بیشتر به معنای تمایز بهتر با رقبا است.

به طور کلی چهارچوب های وضع شده در باب امور حقوقی قرار دادها مانند چهارچوب های مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی و اینکوترمز، چهارچوب‌هایی هستند که در ابعاد جهانی مورد پذیرش بیشتر کشورهای دنیا قرار گرفته است و امروزه مبنای داوری های بین المللی قرار می گیرد، دانستن و درست به کار بردن این اصطلاحات بازرگانی، رمز موفقیت در تجارت است.

مشاوره بازرگانی
مشاوره بازرگانی

مشاوره بازرگانی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم مسئول انجام کلیه تشریفات گمرکی و ترخیص کالا بازرگانان و واردکنندگان است و در صورت تمایلِ صاحبان کالا، این شرکت مشاوره و خدمات مناسبی را در زمینه خرید کالا از مبدا تولید، تعیین تعرفه کالا، اخذ مجوزهای ورودی، ثبت سفارش، حمل کالا و مسیریابی مطمئن، اخذ مجوزهای ترخیص از جمله استاندارد، بهداشت، بیمه کالا از مبدا تا مقصد، حمل داخلی و… ارائه میدهد. شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره با شماره 09155462056 تماس بگیرید.

مشاوره بازرگانی

محمد رجبی

محمد رجبی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

29 پاسخ

  1. I’m really enjoying the theme/design of your weblog. Do you ever run into any web browser compatibility problems? A couple of my blog visitors have complained about my site not working correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any solutions to help fix this problem?

  2. I am usually to blogging and i really respect your content. The article has actually peaks my interest. I am going to bookmark your web site and hold checking for new information.

  3. You could certainly see your expertise in the work you write. The world hopes for even more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. Always follow your heart.

  4. Attractive section of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts. Anyway I’ll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently rapidly.

  5. When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time
    a comment is added I get three e-mails with the same comment.
    Is there any way you can remove me from that service?
    Cheers!

    Here is my site :: vpn special

  6. I?¦ve read some just right stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting. I wonder how so much effort you set to make one of these great informative web site.

  7. Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is fantastic blog. A great read. I will definitely be back.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *