صفرتا صد واردات کالا

صفحه اصلی » مقالات » صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالاترخیص کالا یکی از مهم ترین مراحل تجارت جهت وارد کردن کالا و به منظور ارائه کالاها و اجناس به گمرک و آزادسازی آنها از طرف وارد کننده یا صادر کننده می باشد. زیرا در صورت عدم ترخیص کالا جنبه قانونی پیدا کرده و از حالت قاچاق خارج می شود.

ترخیص کالا از آن جهت اهمیت دارد که یکی از موارد ضروری در تعیین ارزش کالاهای ترخیص شده نیز است، و اطلاعاتی که یک ترخیص کار گمرک و یک تاجر با سابقه باید به آن توجه داشته در ارزش کالا نیز لحاظ می شود. در اکثر کشورها کارگزاران گمرک و حق العمل کاران در زیر مجموعه های فورواردی از قبیل خطوط کشتی رانی، وارد کنندگان و صادر کنندگان و تجارت های مستقل به طور عمده کارفرمایان حق العمل کار شناخته می شوند، که در ایران هم از این قاعده مستثنی نمی باشد.

صفرتا صد واردات کالا
صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

به طور کلی ترخیص کالا از گمرک شامل چندین مرحله است که عبارتند از آماده سازی، ثبت اسناد واردات یا صادرات کالا به شکل فیزیکی یا الکترونیک، محاسبه وجوهی همچون سود بازرگانی، حقوق گمرکی، مالیات و غیره می باشد، که در این مقاله به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

صفرتا صد واردات کالاو ترخیص کالا از ابتدا تا انتها

صفرتا صد واردات کالا
صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

همانطور که در مقالات قبلی هم توضیح داده ایم، تجارت خوب مستلزم خرید و ثبت سفارش می باشد، که دانش و تجربه کافی در این زمینه  می تواند کارهای ورود و ترخیص و همینطور تحویل کالا از گمرک را با حداقل هزینه و در سریع ترین زمان ممکن به انجام برساند.

در این زمینه شرکت پرتوتجارت کارآمد نسبت به خرید و نحوه سفارش مشتریان با بهره گیری از سابقه ترخیص کاران و پشتیبانان مجرب و حرفه ای خود اقدام می کند. جهت خرید و ثبت سفارش می توانید با پشتیبانان این سایت در ارتباط باشید.

(صفر تا صد واردات کالا درخواست خرید کالا)

درخواست خرید توسط واحد طرح و توسعه به واحد سفارشات خارجی شرکت تولید کننده یا فروشنده خارجی ارسال می گردد. این نحوه اقدام به خرید یا واردات کالا می تواند توسط یک شخص با سرمایه مد نظر نیز صورت گیرد.

(پیدا کردن فروشنده یا منبع یابی)

برای اینکه بتوان نسبت به نوع خرید اطمینان حاصل کرد، باید به دنبال فروشندگان و یا تولید کنندگانی بود که کالای مورد نظر را در بالاترین سطح کیفیت دارا می باشند. روش های مختلفی برای منبع یابی و پیدا کردن فروشنده مورد نظر وجود دارد.

روش هایی همچون تجربه های قبلی از خرید، که خریدار با توجه به خریدهای قبلی خود و نیز سایر تجار به فروشندگان و تولیدکنندگان اصلی دست می یابد. از طریق جستجوگر گوگل که می توان با سرچ کردن در گوگل به فروشندگان و تولید کنندگان دست یافت.

اتاق های بازرگانی مستقر در هر استان که منابع خوبی برای پیدا کردن فروشنده و تولید کنندگان کالاهای مورد نظر شما هستند.

(صفر تا صد واردات کالا درخواست کالا از فروشندگان کالا)

شما با استفاده از فضای مجازی می توانید آدرس سایت فروشنده و تولید کننده مورد نظر را پیدا کرده و و از مدیریت بازرگانی شرکت تولید کننده بخواهید که کالای مورد نظر را بر اساس نوع، تعداد، نحوه حمل کالا، وزن و نحوه بسته بندی و سایر مشخصات برای شما ارسال کنند.

صفرتا صد واردات کالا
صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

(دریافت پیش فاکتور)

فروشنده بعد از درخواست شما پیش فاکتوری را مطابق با درخواست تان برای شما ارسال می کند، که در آن تمام مشخصات مورد تقاضای شما در آن درج شده است. در این مرحله شما می توانید تمام موارد را بررسی و بعد از مطابقت و صحت نوع کالا از واحد مربوطه شرکت یا توسط شخص درخواست شده مراتب را تایید نمایید.

(واحد فنی درخواست کننده)

در این مرحله بعد از تطابق اقلام درخواستی با پیش فاکتور، واحد مربوطه باید تأییدیه لازم را ارائه کنند.

(تامین وجه کالا)

کل مبلغ فاکتور باید قبل از ساخت و یا ارسال کالا از طرف فروشنده به شماره حساب اعلام شده در پیش فاکتور واریز شود. در این مرحله  واحد تامین مالی کل مبلغ را به حساب نامبرده شده ارسال کرده و فروشنده کالای مورد نظر را برای شما ارسال می کند. به این نوع خرید، روش خرید نقدی یا دیداری می گویند.

اما در روش خرید به صورت اعتبار اسنادی، مقداری از مبلغ بر اساس درخواست فروشنده به عنوان پیش پرداخت به حساب مورد نظر پرداخت می شود. همچنین تا پرداخت وجه کامل توسط خریدار، فروشنده یا تولید کننده کالا را به مرحله ساخت و یا ارسال قرار می دهد. مبلغی که به عنوان پیش پرداخت به فروشنده پرداخت می شود معمولا ۱۰ و یا ۲۰ و یا ۳۰ درصد می باشد.

مرحله ثبت نمایش کالا در کشور خریدار

کالایی که بعد از مراحل فوق به کشور می رسد باید در ابتدا مجوز ورود داشته باشد. این مجوز را وزارت بازرگانی برای تجار و وارد کننده صادر می کند. جهت دریافت مجوز نیز باید مراحل زیر طی شود.

  1. ابتدا تهیه پروفرما و درج اطلاعات کامل در سیستم
  2. ثبت اطلاعات و دریافت مجوزهای مورد نیاز مانند مجوز بهداشت، تجهیزات ناریه. و ثبت پروفرما
  3. پرداخت کارمزد ثبت سفارش و تایید توسط کارشناس
  4. مراجعه به سامانه جامع تجارت www.NTSW.ir جهت دریافت مجوزهای ورود الزامی می باشد.

دریافت بیمه نامه حمل کالا

صفرتا صد واردات کالا
صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

در ترم های خرید نظیر انیکوترمز ( قواعد اتاق بازرگانی بین المللی برای کاربرد اصطلاحات تجاری داخلی و بین المللی )، عقد قرارداد بیمه حمل و هزینه های مربوطه که به عهده خریدار است، که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

به عنوان مثال تحویل کالا در محل کار با ذکر نام محل مقرر برای تحویل، یکی از بیمه نامه ها است که اهمیت زیادی دارد، و خریدار باید بر اساس پیش فاکتور قراردادی با یکی از شرکت های بیمه در این گونه موارد داشته باشد.

انجام امور بانکی

بعد از تعیین نوع پرداخت به فروشنده، خریدار به بانک اعلام می کند که حساب ارزی و یا ریالی پول درخواست شده را برداشت کرده و به بانک تعیین شده در پیش فاکتور ارسال نماید.

انواع پرداخت توسط خریدار می تواند به دو صورت مبادله ای ( از سایت ثبت ارزش استعلام گرفته شده و ارزی است که بانک مرکزی در اختیار تجار و بازرگانان قرار می دهد )، و دیگری متقاضی ( ارز آزادی که از طریق صرافی منتقل می شود ) انجام می گیرد.

عقد قرارداد با شرکت بازرسی کالا

بر اساس ترم خرید، چنانچه خرید از طریق سیستم بانکی یعنی به صورت اعتبار اسنادی باشد، بازرسی کالا صورت می گیرد، که به دو حالت می باشد.

یکی بازرسی کالا در خصوص تعداد و مقدار، و دیگری بازرسی در خصوص ماهیت و تطابق کالا با درخواست خریدار، که در همه آنها باید مورد تایید سازمان استاندارد قرار گیرد. نام های شرکت های بازرسی مورد تایید در سایت بانک مرکزی هستند، که با کد مخصوص و تایید شده توسط بانک مجوزی جهت تنظیم قرارداد با خریدار را دارند.

سفارش ساخت

بعد از انجام مراحل امور بانکی و ارسال مبلغ توسط خریدار به فروشنده، چنانچه بانک مقصد از طریق سوئیفت شرکت مورد نظر مبلغ را دریافت کرد، به فروشنده ارسال می کند. سوئیفت نشان دهنده این است که مبلغ مورد توافق به حساب مقصد ارسال شده است.

ساخت و ارسال کالا توسط فروشنده

فروشنده تا زمانی می تواند در سوئیفت منتظر بماند که مبلغ در حساب شرکت واریز شود، و بعد شروع به ساخت کالا نماید. یا اینکه فروشنده می تواند قبل از واریز مبلغ به حساب شرکت بنا به حسن نیت شروع به ساخت کالا یا کالای قابل فروش را به بندر ارسال کند.

ارسال و تحویل کالا به انبار حمل

 فروشنده بعد از تحویل کالا از شرکت حمل و نقل دریایی بارنامه ای را جهت اینکه کالا ارسال شده و بر اساس ترم فروش دریافت می کند. این بارنامه شامل سه نسخه و شامل مواردی همچون وزن ناخالص، تعرفه، شرح کالا، تعداد پالت و شناسه ملی خریدار است.

وزن ناخالص در اسناد بانکی خیلی مهم بوده و تا پنج درصد در سامانه بازرگانی قابل پذیرش می باشد. در صورت مقدار بیشتر از پنج درصد باید ثبت سفارش اصلاح گردد.

بررسی اسناد حمل

دو سند یکی کپی انبار حمل که از طرف فروشنده و دیگری پیش فاکتوری که در نزد خریدار است، باید با هم تطابق داشته باشند. در صورتی که خریدار عدم انطباق و یا هر گونه اشتباه و نقصی را در اسناد مشاهده کرد باید به شرکت حمل کننده و به فروشنده مراتب را اعلام نماید، تا تبصره های لازم صورت بگیرد.

این امر در همان مرحله نخست موجب اصلاح حمل تجهیزات شده و باعث می شود که اصلاح و  ارسال کالا به بندر مربوطه با کمترین زمان و مناسب ترین هزینه انجام گیرد.

 تحویل کالا به گمرک مورد نظر

وقتی کالا توسط شرکت حمل کننده به بندر مورد نظر ارسال، و رسید دریافت شد. شرکت حمل کننده پس از تحویل کالا به گمرک از انبارداری قبض انبار دریافت می نماید. رسید انبار تا زمانی که خریدار کالا با شرکت مربوطه تسویه کند، در اختیار شرکت حمل کننده است.

همچنین به محض اینکه شرکت حمل کننده قبض انبار را دریافت کرد، اعلامیه را به خریدار از طریق تماس تلفنی ارسال می کند. خریدار و گیرنده کالا نیز پس از تسویه با شرکت حمل کننده بارنامه و قب انبار را تحویل می گیرد.

صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

ترخیص کالا

زمان آن رسیده که خریدار کالای خود را از گمرک ترخیص نماید. ترخیص کالا موقعی صورت می گیرد که تمام تسویه های لازم با شرکت حمل و نقل انجام گرفته و قبض انبار و سایر اسناد مورد نظر را از انبار گمرک دریافت کند. علاوه بر آن خریدار باید مجوزها و مراحلی را برای ترخیص کالای در گمرک پشت سر بگذراند.

  1. صدور مجوز بارگیری
  2. تعیین منشاء ارز ( کد رهگیری بانک )
  3. تکمیل مجوزهایی که از طریق سیستم و کارشناس معین شده است
  4. مجوزهای استاندارد، بهداشت، تجهیزات پزشکی و غیره
  5. سیستم در مورد بدهکاری خریدار بررسی کرده و در صورت نداشتن بدهی مربوطه به درب خروج انتقال پیدا می کند.

انبارداری

صفرتا صد واردات کالا
صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

مسئول نگهداری کالا در انبار مبلغ انبارداری را محاسبه می کند ( این مبلغ در گمرکات مختلف با توجه به نوع انبار عمومی، اداره بندر و غیره متفاوت می باشد ). مبلغ انبارداری نیز شامل تمام هزینه های تخلیه، بارگیری، بیمه. مدت زمان رسوب کالا در انبار و غیره است، که بر اساس حجم، نوع و ارزش کالا محاسبه می گردد.

دریافت و بارگیری کالا از انبار، تایید شناسه در سیستم انبارداری و قابل اجرا در گمرکات، تنظیم اظهارنامه گمرکی بر اساس اسناد و مدارک دریافتی که شامل ورود اطلاعات ( در پنجره واحد تجارت فرامرزیEPL و در یافت کوتاژ ) و تعیین مسیر توسط سیستم از جمله مراحلی هستند که در مرحله ترخیص و در انبارداری کالا صورت می گیرد.

با توجه به ریسک ورود کالا و بر اساس تعرفه اظهاری، ارزش، وزن، تعداد، تولیدی و یا تجاری بودن کارت بازرگانی سه مسیر برای ترخیص کالا وجود دارد.

مسیر سبز: صندوق، مسیر زرد: کارشناسی مجدد کالا و مسیر قرمز نیز ارزیابی را نشان می دهد. وقتی کالایی در مسیر قرمز قرار می گیرد، تمام اقداماتی چون بررسی ورودیت کالا با اسناد اظهاری و تعرفه، گزارش کلیه مشخصات کالا اعم از نوع. تعداد، بسته بندی و ظاهر کالا، مارک، مدل، به همراه شماره سریال نامبرها و غیره صورت می گیرد، و در صورت مغایرت موارد نامبرده با اسناد، مراتب گزارش و به کارشناس ارسال می گردد. در صورت نیاز از کالا نمونه برداری شده و به آزمایشگاه ارجاع داده می شود.

کارشناسی در صورتی که نیاز به تعیین ماهیت نباشد

نظریه های آزمایشگاهی و گزارش ارزیاب با توجه به بررسی اسناد و تعرفه اظهاری صورت می پذیرد. چنانچه کالا در مسیر زرد قرار گیرد نمونه به آزمایشگاه جهت تعیین ماهیت ارجاع و یا با تغییر مسیر به قرمز و درخواست ارزیابی کالا جهت بررسی بیشتر به معاونت فنی گمرک و انجام اصلاحات مغایرت ها ارسال می گردد.

صفرتا صد واردات کالا
صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

مسیر سبز ( در صورت تایید ): صندوق

صاحب کالا در مسیر سبز شناسه واریز حقوق و عوارض گمرکی را دریافت می کند. اما در صورت مغایرت شناسه خریدار یا گیرنده کالا باید مبلغ مورد اختلاف را به همراه جریمه انتظامی به گمرک بپردازد.

تعیبن منشا ارز و صدور مجوز بارگیری

در این مرحله باید مجوزهای لازم که توسط سیستم و کارشناس مربوطه با توجه به نوع کالا تعیین گردیده است تکمیل و ارائه شود. این مجوزها عبارت اند از مجوز استاندارد، بهداشت. تجهیزات پزشکی، جهاد. انرژی اتمی، وزارت راه و غیره می باشند که سیستم جهت بدهی بررسی می کند. در صورت نداشتن بدهی کالا به مرحله درب خروج انتقال پیدا می کند.

مبلغ انبارداری

مسئول نگهداری کالا مبلغ انبارداری را محاسبه می کند، که شامل هزینه تخلیه، بارگیری، بیمه مدت زمان رسوب کالا در انبار و غیره می باشد. تعیین و محاسبه این مبلغ بر اساس حجم نوع و ارزش کالا است. دریافت و بارگیری کالا از انبار در گمرک انجام شده و وقتی شناسه انبار در سیستم تایید شد به درب خروجی هدایت می شود.

درب خروج ( دریافت کارشناس و ارزیاب)

کارشناس کلیه اسناد با تعرفه ارزش و مجوزهای لازم را بررسی کرده و به ارزیاب درب خروج جهت رویت و بررسی کالا در مسیر سبز و زرد ارجاع می دهد، که در صورت نیاز به آزمایشگاه ارجاع داده می شود. همچنین در صورت مغایرت اعم از اختلاف وزن ناشی از باسکول خروجی و یا تعرفه با کالای رویت شده به کارشناس درب خروج گزارش می شود.

در صورت مغایرت کالا برای رفع مغایرت به انبار بر می گردد، و یا اینکه کالا اجازه خروج را پیدا می کند. مشروط به اینکه مبلغ مورد اختلاف و جریمه انتظامی کالا توسط صاحب و یا گیرنده کالا پرداخت گردد.

خروج کالا ( خروج تپه )

پس از اینکه کالا از گمرک خارج شده و به انبار صاحب کالا رسید، صاحب کالا موظف است که تایید رسیدن کالا به انبار از سایت WMS. ir را تایید کند.

در صورت مغایرت کالای رسیده به انبار صاحب کالا طبق نظرات کارشناس و کارگزار جریمه ای تعیین می شود. یا اینکه با اعتراض کارگزار سند به صورت سیستمی به گمرک ایران واحد مربوطه ارجاع داده شده و درخواستی مینی بر نظر از مرجع بالاتر اعلام می گردد.

نیاز به تعیین ماهیت: نمونه برداری

در نمونه برداری از کالا آزمون استاندارد جهت تعیین تعرفه در حضور ارزیاب انجام می شود. همچنین در آزمایشگاه ماهیت کالا جهت تطبیق با تعرفه اظهاری و کاربرد کالا ( صنعتی یا بهداشتی بودن ) اینکه انفجاری و یا مخرب بوده بررسی شده و مراتب در سیستم گزارش می گردد.

 در صورت هیچگونه مغایرت، کالا توسط شرکت های مورد تایید سازمان های مربوط به امور گمرکی و واردات و صادرات در سیستم مورد تایید قرار می گیرد.

مدارکی که جهت ترخیص کالا مورد نیاز هستند، شامل موارد زیر می باشند که توضیحی کوتاه در مورد هر یک از آنها شرح داده شده است.

صفر تا صد واردات کالا
صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

قبض انبار

از اوراق و اسناد مهم جهت ارائه به گمرک می باشد، که در آن اطلاعاتی همچون نام صاحب کالا، نام شرکت حمل، نوع و وزن کالا، بسته بندی کالا، تاریخ ورود به مرز، تاریخ تخلیه، تعداد بسته ها، مشخصات ( در صورت کانتین بودن )، ایرانی و غیر ایرانی بودن وسیله حمل کالا، شماره قبض انبار، چگونگی و شرایط تخلیه ( پارگی، شکستگی و فرورفتگی )، محل نگهداری و مدت زمان نگهداری کالا در انبار ( در صورت متروکه بودن )  در آن درج گردیده است.

نکته:  چنانچه مدت زمان درج شده در قبض انبار برای نگهداری کالا در انبار نود روز باشد. بعد از گذشت زمان تعیین شده کالا به حالت تعلیق و مدتی بعد از آن به تصرف گمرک و دولت در می آید.

ترخیصیه

ترخیصیه سندی است که نشان می دهد صاحب کالا تمامی کارمزد ها و هزینه ها را نسبت به شرکت حمل و گمرک پرداخت کرده و می تواند کالای خود را از گمرک خارج نماید. سند ترخیصیه به اشکال و فرمت های مختلف ( قبض ماشینی، چاپی، و غیره ) و حتی مهر و توضیح بر روی قبض انبار می باشد.

با توجه به اینکه در حال حاضر سیستم گمرکی کشور از حالت سنتی در آمده و ترخیصیه به صورت الکترونیکی در آمده کاملا بلا استفاده است. اما باید گفت این سند به دلیل وظایف شرکت های حمل اضافه و تایید کردن در سامانه گمرکی از ملزومات می باشد.

رسید ثبت ترخیص الکترونیک

در سیستم جامع گمرکی تمام فرآیند و انجام تشریفات گمرکی  به صورت الکترونیکی بلا مانع می باشد. منوط به اینکه توضیحات کامل کالا در سامانه درج و مانیفست ارسال شود. در این صورت صاحب کالامی تواند رسید ثبت ترخیص الکترونیک را دریافت نماید.

بارنامه

بارنامه به شکل و فرمت های دریایی، زمینی، هوایی ریلی، و ترکیبی وجود دارد. در این سند اطلاعات کاملی از مشخصات بار، فروشنده، خریدار، وسیله حمل، کرایه حمل ( به ویژه در بارنامه های هوایی )، نوع بسته بندی، شرایط نگهداری کالا، تعداد و وزن کالا، شرایط پرداخت و تحویل کالا در نسخه اصلی و غیر قابل معامله آن درج شده است.

نکته قابل توجه اینکه کپی هایی از بارنامه هنگام ارائه به گمرک برابر اصل مطابقت می گردد.

فاکتور

فاکتور یا سیاهه خرید که در آن اطلاعات کامل خریدار و فروشنده و شرایط فروش، مجموع ارزش ها با توجه به نوع قرارداد در آن درج می گردد. همچنین در برخی فاکتورها نوع بسته بندی و حتی اوزان کالا ( در موارد یکسان بودن فاکتور پکینگ ) و نیز شرایط نگهداری کالا ( کالای خاص )، کشور سازنده و ذینفع و سایر موارد مربوط به کالا در آن درج شده است.

صفرتا صد واردات کالا
صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

پکینگ لیست در صورت نیاز

اطلاعات کامل بسته بندی، ریز اوزان کالا، نوع بسته بندی، شرایط نگهداری، اطلاعات خریدار و فروشنده، کشور سازنده و نیز ذینفع، موضوع Packing Detailed که اطلاعات کامل تری را ارائه می دهد و همینطور در مواقعی ارزیابی کانتینرها در آن موجود است.

گواهی مبدا

در گواهی مبدا اطلاعات جامعی از نوع بسته بندی کالا که نشان دهنده اصالت کالا است، و نیز مشخصات فروشنده و خریدار، مبدا حمل و ارسال، کشور سازنده و نوع کالا، ردیف تعرفه در آن درج می گردد.

ثبت سفارش

شرط ارائه سند ثبت سفارش منوط به تکمیل فرآیند ورود کالا و درج اطلاعات کالای خریداری شده در سیستم است که به قسمت ترخیص مربوط می شود. زمان استفاده و ارائه این سند  در  اولویت اول لازم است شماره ثبت سفارش اخذ و ارائه شده و در مراحل بعدی تطبیق آن با اسنادی همانند پکینگ و فاکتور و گواهی مبدا جهت تکمیل اظهار نامه گمرکی صورت گیرد.

صفر تا صد واردات کالا
صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

پروفرما

پروفرما یا پیش فاکتور از پیش نیازهای اصلی ثبت سفارش می باشد. بنابراین صاحب کالا قبل از ثبت سفارش کالای خود لازم است نسبت به تهیه پروفرما و در خواست آن از فروشنده اقدام نماید. در پروفرما فروشنده اطلاعات کلی از فروش خود را در اختیار خریدار و گیرنده کالا می گذارد.

بیمه نامه معتبر

مشخصات قید شده در بیمه نامه که با سند ثبت سفارش و پروفرما مطابقت داشته باشد، از اصلی ترین پارامترهایی است که در یک بیمه نامه معتبر توسط گمرک قابل قبول می باشد. شرایط بیمه ( اعم از کلوز که کامل ترین آن از A به B است ) بسته به نوع کالا متفاوت است.

شرایط قبولی بیمه نامه های صادره در گمرکات مختلف اعمال صورت حساب انبارداری می باشد که ممکن است در امور ذکر شده نتوان از آنها استفاده کرد. اما به هرحال برای ارائه به گمرکات قابل استفاده است. همچنین در صورتی که صاحب کالا بیمه نامه ای را ارائه نکرد، مبالغ بیمه هم در محاسبات و پرداختی های حقوق ورودی کالا و نیز در صورت حساب انبارداری برای او محاسبه و لحاظ می شود.

گواهی بازرسی

چنانچه کالاهای وارداتی با ارز بانکی و نیز کالاهای با استاندارد وارد کشور شوند ارائه گواهی بازرسی اعمال می گردد. شرکت های بازرسی به صورت فیزیکی کالا را در گمرک بازرسی کرده و بعد از گزارش اعلام شده گواهی بازرسی را صادر می کنند، که باید این گواهی پس از صدور در سیستم epl بارگذاری و تایید گردد.

ذکر این نکته ضروری است که ارائه گواهی بازرسی جهت انجام امور و تشریفات گمرکی از اسناد فوق المر اجباری می باشد و عدم این گواهی مانع انجام سایر امور ترخیص می شود.

نامه خروج و شناسنامه کانتین

این نامه در صورت کانتین صادر شده که توسط شرکت حمل پس از صدور ترخیصیه نوشته می گردد، و شامل مشخصات کامل کانتین می باشد، که خروج کالا را از گمرک بلامانع می سازد.

در شناسنامه کانتین مشخصات کالا و خسارت ها و وضعیت کلی آن اعلام می شود، که صدور آن توسط اداره بندر انجام می گردد. این شناسنامه باید همراه راننده باشد تا در هنگام تردد کانتین ها در مسیر و نیز تحویل کانتین ارائه شود.

صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

نامه کرایه حمل ( در صورت ارائه از طرف شرکت حمل )

در حمل های دریایی و زمینی در برخی موارد کرایه حمل و فریت کالا بسته به نوع قراردادی است که بین شرکت حمل و گمرک جهت حمل اظهار می دارد مکاتبه می شود. این قرارداد به این منظور می باشد که بابت حمل کالا n مبلغ کرایه دریافت شده و جهت پرداخت هیچ ارزی از کشور خارج نگردیده است. همچنین این نامه باعث جلوگیری از اختلافات ضروری در گمرکات نوشته می شود.

صفر تا صد واردات کالا وکالت های مرتبط

به وکالت هایی از طرف گمرکات که صاحبان کالا به حق العمل کاران رسمی گمرک جهت انجام امور و تشریفات گمرکی ارائه می دهند. این وکالت ها باید در سیستم epl بعد از نهایی شدن توسط دفترخانه های معتبر بارگذاری شده و به دایره احراز یکی از گمرکات اجرایی جهت تایید ارائه شوند.

همچنین صاحب کالا باید در زمان و طی پروسه ترخیص کپی و اصل وکالت نامه را به همراه مدارک ضمیمه به گمرکات اجرای ترخیص ارائه دهد.

شناسه انبار (برای گمرکات اجرا شده)

شناسه انبار کدی است که اذعان می دارد انباری با مشخصات x به اینجانب و این شرکت تعلق دارد، که بعد از پروسه ثبت نام و تکمیل فیلدهایی مربوط به صاحبان کالا ارائه می شود. بنابراین به محض انجام تشریفات و خروج کالا از صاحبان کالا تاییدیه ای مبنی بر اعلام وصول شان توسط سیستم اجرا می گردد.

پروانه بهره برداری ( شرکت های تولیدی )

این پروانه توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت برای شرکت های تولیدی صادر می شود، که در آن نوع فعالیت. زمان اجرا و راه اندازی و مشخصات کامل شرکت درج می گردد. پروانه بهره برداری با توجه به ثبات فعالیت شرکت و خط تولیدی در مدت زمان طولانی قابل تمدید است.

داشتن این پروانه برای صاحبان شرکت های تولیدی تسهیلات و همچنین  امتیازاتی را جهت تسریع در امور گمرکی در اختیار آنها قرار می دهد.

کاتالوگ با مشخصات کامل

نقش کاتالوگ یا data sheet و یا همان بروشور برای اینکه تناقض در بین کالاهای وارداتی پیش نیاید و نیز اطلاعات قبل و بعد از اظهار به گمرک تکمیل شود، نقش مهمی را دارند. به عنوان مثال کالاهایی که نیاز به تعیین ماهیت دارند، ارائه کاتالوگ در جهت آنالیز و دیتا شیت به آزمایشگاه ها تاثیر مثبتی می گذارند.

همچنین ارائه کاتالوگ و بروشور به کارشناسان گمرکات کمک می کند تا درک بهتری از ارزش گذاری را تافته باشند و بتوانند در مورد آن تعرفه ای را تعیین نمایند. ارائه کاتالوگ علاوه بر موارد فوق به شفافیت و سهولت بهتر انجام کلیه امور کمک زیادی می کند.

مراحل ترخیص کالا توسط شرکت بازرگانی پرتو تجارت

به طور کلی تهیه اسناد و مجوزهایی برای ورود و ترخیص کالا زمان و هزینه های زیادی را برای صاحبان و وارد کنندگان کالاها به وجود می آورد که باید نسبت به آن با آگاهی و تجربه کافی اقدام نمود.

در این راستا تیم شرکت بازرگانی پرتوتجارت کارآمد نسبت به اخذ کلیه اسناد و مجوزها و  مراحل ترخیص کالا با بهره گیری از ترخیص کاران حرفه ای و بهترین خدمات همراه شما تجار و مشتریان گرامی خواهد بود، تا در کوتاه ترین زمان و با هزینه مناسب کارهای ترخیص شما را به بهترین نحو به انجام رساند.

 شما می توانید جهت هر گونه مشاوره بازرگانی و دریافت خدمات با مشاورین و کارشناسان ما در شرکت بازرگانی پرتو تجارت تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان و خدمات گسترده و با کیفیت ما بهره مند شوید صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

صفر تا صد واردات کالا
صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

صفرتا صد واردات کالا

ذکر منبع:irclearance.com

محمد رجبی

محمد رجبی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

18 پاسخ

  1. I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was curious what all is needed to get setup? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very web savvy so I’m not 100 sure. Any recommendations or advice would be greatly appreciated. Many thanks

  2. Hi, just required you to know I he added your site to my Google bookmarks due to your layout. But seriously, I believe your internet site has 1 in the freshest theme I??ve came across. It extremely helps make reading your blog significantly easier.

  3. Good site! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I’m wondering how I could be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your RSS feed which must do the trick! Have a nice day!

  4. I like what you guys are up also. Such smart work and reporting! Keep up the superb works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my site 🙂

  5. Great ?V I should definitely pronounce, impressed with your website. I had no trouble navigating through all tabs and related info ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, web site theme . a tones way for your customer to communicate. Excellent task..

  6. You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand. It seems too complex and extremely broad for me. I’m looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *