واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

صفحه اصلی » خدمات ما » واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات :از جمله کالاهایی که بیشترین آمار مربوط به واردات به ایران را دارد، ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید است. برای واردات و ترخیص خط تولید کارخانجات نیاز به مجوز های گوناگونی دارید، که اگر آن ها را دریافت نکنید ترخیص کالا از دبی و سایر گمرکات برایتان دشوار خواهد شد.

بر اساس آمار به دست آمده از گمرک رسمی ایران، میزان واردات و ترخیص خطوط تولید کارخانجات از گمرک در سال 1395 از نظر وزنی بیش از 94 هزار تن بوده که از نظر دلاری 7 میلیارد و 599 هزار تن برآورد شده است. دلار است. این آمار به راحتی اهمیت و ضرورت واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید را نشان می دهد.

لازم به ذکر است در حال حاضر ماشین آلات مورد نیاز در خطوط تولید از بیش از 98 کشور مختلف دنیا به ایران وارد می شود اما در این میان بیشترین سهم متعلق به کشورهای ایتالیا، آلمان، چین، کره و ترکیه است.

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات
واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات
واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

مراحل و روش ترخیص خطوط تولید کارخانجات از گمرک

از آن جا که امروزه آمار بالایی از واردات و همچنین نیاز داخلی به انواع مختلف ماشین آلات و تجهیزات خط تولید وجود دارد قبل از هر چیز لازم است در این مسیر دانش و تجربه کافی داشته باشید و بدون شک یک تیم تخصصی آشنا به مقررات و قوانین و همچنین ترخیص می توانند یاری رسان شما در این مسیر باشند.

شرکت پرتوتجارت بهترین مشاور ترخیص خطوط تولید کارخانجات از گمرک می باشد.

در ادامه قصد داریم مراحل واردات و ترخیص خط تولید کارخانجات صنعتی را شرح دهیم؛

  • یافتن منابع

پیدا کردن منبعی مطمئن برای خريد ماشین آلات خط تولید کارخانجات از مهم ترین و اساسی ترین قدم ها می باشد.  یک تامین کننده قابل اعتماد باید کالاهای با کیفیت را با قیمت مناسب به مصرف کننده تحویل دهد. یکی از ویژگی های گروه بازرگانی خبره کمک به واردکننده در این مرحله، برای شناسایی منبع مناسب است.

در این مرحله بررسی تاریخچه منبع و سازنده تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید، بررسی عمر ماشین آلات تولید، ارائه خدمات پس از فروش توسط فروشنده، تایید اعتبار فروشنده برای اعتماد با کمک شرکت های بازرسی، بررسی قیمت ، نحوه دریافت پول، انتقال ارز و دارد بسیار مهم است.

  • پروفرما را دریافت کنید

پس از مذاکره خریدار و فروشنده، باید پروفرما طراحی و قرارداد نوشته شود.

  • سفارش

یکی از مراحل داخلی در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید، ثبت سفارش می باشد. امروز واردکنندگان برای ثبت سفارش باید به سامانه جامع تجارت به نشانی www.ntsw.ir مراجعه کنند.

  • اخذ مجوز از سازمان صمت

برای واردات ، ترخیص کار خطوط تولید کارخانجات باید مجوزهای لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت تایید و اخذ کند. در این راستا واردکنندگان یا باید به قوانین و مقررات لازم تسلط کامل داشته باشند و یا از افراد آگاه در این زمینه کمک بگیرند.

  • تخصیص ارز و حواله

واردکنندگان باید در این مرحله نسبت به اخذ مجوز از بانک مرکزی و ترخیص ماشین آلات اقدام و حواله های لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است که در حوزه حواله های نیمه، 35 درصد از ارزش پروفرما به عنوان وثیقه توسط بانک در نظر گرفته شده و پس از ترخیص آزاد می شود.

  • بیمه و بازرسی

مراحل بعدی واردات کالا، بیمه و بازرسی است که از موضوعات مهم در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید می باشد. به طور معمول در این مرحله شرکت های بازرسی، قرار داد کار خود را تا پس از بازرسی دقیق و قبل از اینکه دستگاه ها به دست وارد کنندگان ایرانی رسد، حضوری مشکلات را برطرف کنند و مطمئن شوند دستگاه بدون هیچ مشکلی به دست گیرنده می رسد.

  • حمل و نقل

حمل و نقل کالاهای وارداتی به کشور از طریق هواپیما یا کشتی انجام می شود. با وجود مشکلات و تحریم هایی که وجود دارد، متأسفانه مشکلاتی نیز برای واردکنندگان در این زمینه وجود دارد.

  •  ترخیص کالا از گمرک

پس از ورود محموله خریداری شده به گمرک ایران، مراحل ترخیص باید طی شود. این مرحله نیاز به گذراندن مراحل مختلف اداری دارد. برای هزینه کمتر در این مرحله باید اطلاعات کافی از مراحل داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان آنها را پشت سر بگذارید.

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات
واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

ترخیص خطوط تولید کارخانجات از گمرک بندرعباس

همانطور که می‌دانید گمرک رجایی بزرگترین گمرک کشور است که سالانه میلیاردها دلار کالا از طریق این گمرک وارد کشور می شود. شرکت پرتوتجارت در ترخیص کالا در بندرعباس یکی از فعال ترین شرکت های ترخیص خطوط تولید و ماشین آلات صنعتی در کشور می باشد.

معمولا واردات ماشین آلات خط تولید به ایران به دو صورت نو و کارکرده انجام می شود.

ماشین آلات نو و دست دوم از چین و آلمان و از برندهای مختلف وارد می شود و همچنین ماشین آلات استوک از ترکیه، چین، آلمان، مجارستان و… وارد می شود.

برخی از ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در خطوط تولید کارخانجات مختلف گران هستند و به همین دلیل واردات ماشین آلات استوک، کارکرده یا دست دوم مقرون به صرفه است. نا گفته نماند که هیچ محدودیتی برای وارد کردن ماشین آلات و تجهیزات وجود ندارد اما لازم است محصول از دو شرط اصلی مهم برخوردار باشد.

اولاً ماشین آلات مورد نظر نباید در ایران تولید شوند و دوم اینکه کالاهای وارداتی از نظر قدرت و کیفیت نمی توانند در ایران تولید شوند. در حال حاضر ترکیه و آلمان در زمینه واردات ماشین آلات صنعتی و ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولید فعال هستند.

کد تعرفه گمرکی واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید

کد تعرفه کالاهای مورد نظر به مقصد یکی از موضوعات مهم برای وارد کنندگان در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات و مواد اولیه خط تولید می باشد و باید به آن توجه بسیاری داشته باشند.

وارد کنندگانی قصد واردات به ایران را دارند از این موضوع باید آگاهی داشته باشند تا بتوانند کالاهای خریداری شده از فروشندگان خارجی را تحت عنوان این کد وارد بازار ایران کنند تا در زمان ترخیص کالا از گمرکات سراسر کشور با مشکل مواجه نشود.

شناسایی کد تعرفه گمرکی کار ساده ای نیست و امری تخصصی است. در نظر داشته باشید کد تعرفه گمرکی هزینه هاي واردات و ترخیص هزینه های گمرکی، تعرفه های ترجیحی و سایر هزینه ها را تعیین می کند و هر گونه اشتباه در تعیین این کد هزینه های اضافی را متوجه واردکننده می کند و ممکن است خسارات جبران ناپذیری به وی وارد کند.

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات
واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

هزینه ترخیص خطوط تولید کارخانجات از گمرک

قیمت ترخیص خطوط تولید کارخانجات از گمرک با عوامل مختلفی تعیین می شود که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • هزینه خرید تجهیزات یا ماشین آلات مورد نظر و انتقال آن به فروشنده
  • پرداخت هزینه های مربوط به ثبت سفارش کالا و دریافت مجوزهای مربوط
  • هزینه حمل کالای خریداری شده به گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • پرداخت حقوق ورودی بر اساس تعرفه گمرکی مندرج در کتاب قانون مقررات صادرات و واردات.
  • 9 درصد ارزش افزوده
  • ۴ درصد مالیات علی الحساب
  • هزینه ترخیص
  • افتضاح
  • هزینه های انبار داری
  • پرداخت هزینه ترخیص
  • کارمزد کارت ویزیت
  • و…

لازم به ذکر است شما عزیزان می توانید با کمک کارشناسان شرکت پرتوتجارت هزینه های واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید را برآورد نمایید. کارشناسان مجرب این مجموعه می توانند میزان هزینه مورد نیاز برای واردات و ترخیص کالای مورد نظر شما را در کمترین زمان برآورد کنند.

شرایط معافیت از پرداخت حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید

بر اساس ماده 119 قانون گمرک، در صورتی که واردکنندگان دارای شرایط خاصی باشند و همچنین با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات برخی از ماشین آلات خط تولید بدون پرداخت حقوق ورودی انجام می شود.

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

شرکت پرتوتجارت با سالها سابقه و همکاری با کارشناسان کاردان در زمینه تجارت و بازرگانی، صادرات و واردات، می تواند راهنمای شما در تمامی امور بازرگانی باشد. از خدمات این شرکت تجاری می توان به مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش، انجام حواله های بانکی، خرید کالا، انجام تشریفات اداری گمرک و پیگیری اسناد، حمل و نقل کالا و … اشاره کرد. پیشنهاد ما درحوزه بازرگانی این می باشد که امور بازرگانی خود را به ترخیص کاران و کارشناسان در این زمینه بسپارید. تا از تجارتی امن و قانونی در اسرع وقت بهره مند شوید.

شما عزیزان می توانید برای هرگونه پرسش و پاسخ در خصوص واردات وترخیص کالا از ترکیه  به صورت رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات
واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

واردات ماشین آلات مورد نیازخطوط تولید کارخانجات

ذکر منبع: sorattarkhis.com

محمد رجبی

محمد رجبی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

18 پاسخ

  1. I simply could not depart your website before suggesting that I really loved the standard info an individual supply for your guests? Is going to be back steadily to investigate cross-check new posts.

  2. I will right away snatch your rss as I can’t in finding your email subscription link or newsletter service. Do you have any? Please permit me know in order that I may just subscribe. Thanks.

  3. Just desire to say your article is as astounding. The clarity to your post is just great and i can assume you’re knowledgeable on this subject. Well together with your permission allow me to clutch your feed to stay updated with forthcoming post. Thanks one million and please continue the enjoyable work.

  4. With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement? My blog has a lot of exclusive content I’ve either written myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any methods to help protect against content from being stolen? I’d really appreciate it.

  5. I’ve been absent for a while, but now I remember why I used to love this web site. Thank you, I?¦ll try and check back more frequently. How frequently you update your site?

  6. I?¦ll right away take hold of your rss as I can’t find your email subscription link or e-newsletter service. Do you’ve any? Please permit me recognize in order that I may subscribe. Thanks.

  7. Hey! This post couldn’t be written any better! Reading through this post
    reminds me of my previous room mate! He always kept talking
    about this. I will forward this page to him. Pretty sure he will have a good read.
    Thank you for sharing!

  8. Thanks so much for providing individuals with a very remarkable chance to read articles and blog posts from this site. It’s always very kind and as well , full of a great time for me personally and my office colleagues to visit your website really three times every week to find out the fresh secrets you will have. And indeed, I am always astounded with all the breathtaking creative concepts you give. Certain 2 tips on this page are really the most beneficial we have had.

  9. Wrap the therapeutic massage band round your calkves or legs oor uuse it in yiur lumbar space
    to trdat lower back ache. Thhe Five Star FS8812 sports 10 vibrating motods stress-free the whole area from your neck, again to
    your thhighs while the heating pad warms your lumbar space.

    The vibrating seat and its intense massage has helped users successfully
    heal their decrease back spasms and sprains. Desiggned for the
    neck, upper and lower back, this machine treats you out of your neck to your hips.
    Common complaints; pper again ttop could not at all times be parallel to your
    particular wants which requires repositioning.
    It is not uncommon for weight loss to high one’s New Year Resolution. As well as, such a massage device helps carry relief to ache and
    discomfort attributable to incorrect posture. An enormous plus of such a
    massager iss that youu just don’t have to
    carry anything. You should use thuis massager on practically your complete physique.
    This ppad packs the golden imply of massage machines in a
    full physique bundle. It’s also necessary that FM patients obtain massage not less than as sookn as every
    week.

    My blog post :: https://tzivoshashem.net/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *