ترخیص کالا چیست؟

صفحه اصلی » مقالات » ترخیص کالا چیست؟

ترخیص کالا چیست؟ ترخیص کالا به بیان ساده مجموعه ای از فعالیت های سیستمی و فیزیکی میباشد که توسط صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی جهت آزادسازی و خروج کالای وارداتی از گمرک انجام میگردد.

ترخیص کالا چیست؟
ترخیص کالا چیست؟

ترخیص کالا چیست؟

برای کلیه اشخاصی که تصمیم به انجام فعالیتهای تجاری واقتصادی درزمینه صادرات و واردات کالا دارند لازم است با مفاهیم و اصول تجارت و بازرگانی آشنا باشد. ترخیص کالا در تجارت یکی از مراحل مهم برای واردات و صادرات کالا می باشد که برای هر فرد تازه کار که قصد تجارت دارد، لازم است تا توضیهاتی را در باره آن مطاله کنند.

ما نیز در این مقاله به معرفی و مفاهیم مربوط به ترخیص کالا و شرایط و قوانین آن می پردازیم، و همچنین مجوزهایی که لازم است فرد داشته باشد تا بدون هیچ مشکلی از این مرحله عبور کند را نیز  برای شما شرح می دهیم.

در این زمینه شرکت بازرگانی پرتوتجارت کارآمد نیز با استفاده از مشاورین و کارشناسان سوالات شما را در این زمینه پاسخگو خواهند بود.

می توان برای تعریف ساده ترخیص کالا این چنین گفت که ارائه مدارک و آماده سازی جهت تسهیل در صادرات و واردات کالا به کشور را گویند. این آماده سازی شامل پرداخت هزینه های گمرکی، حمل و غیره و تحویل گرفتن محموله کالا از گمرک و ترخیص کالا به انضمام مدارک مربوطه می باشد.

در واقع پروسه ای که کالا برای ورود به کشور و یا خروج از کشور طی می کند را ترخیص کالا می نامند. همچنین برای طی کردن این پروسه نیاز به  دانش و تجربه کافی و بهره گیری از مشاورین و ترخیص کار حرفه ای است تا بتوان کارهای پروسه ترخیص را با صرف کمترین وقت و هزینه ممکن انجام داد.

همینطور توجه به نوع کالا در پروسه ترخیص برای اخذ مجوزهای لازم ضروری و مهم می باشد. سازمان هایی که می توان برای دریافت مجوزهای استاندارد برای ترخیص کالا به آنها مراجعه کرد شامل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهداشت برای مجوز استاندارد، کانون پرورش فکری کودکان و سایر سازمان های مربوطه با توجه به نوع کالا هستند.

آسان ترین راه واردات کالا
آسان ترین راه واردات کالا

نیز برای اینکه بتوانید کالای خود را از گمرک آزاد و ترخیص کنید، باید کالای شما در گمرک ارزش گذاری شود. در تمام دفاتر گمرکی کالای موجود به اشکال متفاوتی ارزش گذاری می گردد، که اگر ترخیص کار با تجربه و حرفه ای باشد، به خوبی می تواند ارزش کالا را به صورت واقعی اعلام کند، که این کار در سامانه TSC مشخص می شود.

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

شرکت پرتوتجارت با سالها سابقه و همکاری با کارشناسان کاردان در زمینه تجارت و بازرگانی، صادرات و واردات، می تواند راهنمای شما در تمامی امور بازرگانی باشد. از خدمات این شرکت تجاری می توان به مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش، انجام حواله های بانکی، خرید کالا، انجام تشریفات اداری گمرک و پیگیری اسناد، حمل و نقل کالا و … اشاره کرد. پیشنهاد ما درحوزه بازرگانی این می باشد که امور بازرگانی خود را به ترخیص کاران و کارشناسان در این زمینه بسپارید. تا از تجارتی امن و قانونی در اسرع وقت بهره مند شوید.

شما عزیزان می توانید برای هرگونه پرسش و پاسخ در خصوص ترخیص کالا از گمرک  به صورت رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ترخیص کالا چیست؟
ترخیص کالا چیست؟
محمد رجبی

محمد رجبی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

23 پاسخ

  1. When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I get three emails with the same comment. Is there any way you can remove people from that service? Thanks!

  2. Thanks for every other wonderful article. Where else could anybody get that kind of info in such an ideal manner of writing? I have a presentation next week, and I am at the look for such information.

  3. Hello just wanted to give you a quick heads up. The text in your article seem to be running off the screen in Firefox. I’m not sure if this is a format issue or something to do with internet browser compatibility but I figured I’d post to let you know. The design look great though! Hope you get the problem solved soon. Thanks

  4. Greetings! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew where I could get a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one? Thanks a lot!

  5. I am curious to find out what blog platform you have been using? I’m having some small security problems with my latest website and I’d like to find something more risk-free. Do you have any suggestions?

  6. What i do not realize is in reality how you are no longer really a lot more smartly-favored than you might be right now. You are so intelligent. You already know thus significantly when it comes to this topic, made me in my view imagine it from a lot of various angles. Its like men and women are not interested until it?¦s something to accomplish with Lady gaga! Your individual stuffs outstanding. Always take care of it up!

  7. Keep up the fantastic piece of work, I read few articles on this website and I think that your website is rattling interesting and has got circles of wonderful info .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *