کارت بازرگانی یکبار مصرف

صفحه اصلی » مقالات » کارت بازرگانی یکبار مصرف

کارت بازرگانی یکبار مصرف شاید تا به حال نام کارت بازرگانی یکبار مصرف را نشنیده باشید و با خودتان تصور کنید که در دنیای تجارت تنها یک کارت بازرگانی وجود دارد که برای واردات و صادارت باید از آن استفاده کنید و وجود آن کاملا ضروری می باشد.

برای اینکه بیشتر و بهتر با دلایل استفاده از این کارت آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله امروز با ما همراه شوید.

کارت بازرگانی یکبار مصرف
کارت بازرگانی یکبار مصرف

کارت بازرگانی چیست؟

در مقالات قبلی سایت فقیهی تریدینگ برایتان بارها عنوان کرده ایم که کارت بازرگانی مجوزی است که برای انجام فعالیت های قانونی وجود آن لازم و ضروری می باشد.

همه شما تجار و بازرگانان عزیز می دانید که برای ترخیص کالا از گمرک و برای انجام هرگونه فعالیت های قانونی نیاز به کسب مجوز می باشد.

دارا بودن کارت بازرگانی نیز یکی از همان مجوزها برای وارد کردن و یا صادر کردن کالاها به کشور و یا خارج از کشور می باشد که به افراد حقیقی و حقوقی تعلق می گیرد.

کارت بازرگانی

شرایط اخذ کارت بازرگانی

برای دریافت این کارت نیاز به دارا بودن یک سری شرایط می باشد که در ادامه اشاره ای به آن ها کرده ایم.

  1. سن شخص متقاضی کارت بازرگانی باید بالای ۲۳ سال باشد.
  2. ارائه کارت معافیت از خدمت سربازی یا کارت پایان خدمت برای آقایان ضروری می باشد.
  3. متقاضی باید برای فعالیت خود دارای مکانی بصورت ملکی یا استیجاری باشد.
  4. درخواست کننده کارت بازرگانی نباید جزو کارمندان بخش دولتی باشد.
  5. سابقه حداقل سه سال فعالیت بازرگانی متقاضی کارت بازرگانی لازم می باشد.
  6. شخص متقاضی نباید سو سابقه (سو پیشینه) داشته باشد.
  7. درخواست کننده باید از یک حساب بانکی معتبر برخوردار باشد.

کارت بازرگانی یکبار مصرف چیست؟

کارت بازرگانی یکبار مصرف
کارت بازرگانی یکبار مصرف

تا به اینجای کار متوجه شدیم که کارت بازرگانی چیست؟ و برای اخذ آن نیاز به چه شرایطی می باشد.

حال در ادامه می خواهیم بیشتر با شما عزیزان درباره کارت بازرگانی یکبار مصرف صحبت کنیم.

در برخی از مواقع پیش می آید که موسسات حقوقی و یا شرکت های بازرگانی برای صدور کارت های بازرگانی از عنوانی همچون کارت بازرگانی اجاره ای یا یکبار مصرف صحبت می کنند که به گوش شما نا آشنا می باشد.

در این شرایط سوالی که بدون شک ذهن شما عزیزان را به خود مشغول می کند این است که منظور از این کارت های بازرگانی چیست؟ و چه تفاوتی با کارت های بازر گانی اصلی دارند؟!

به ساده ترین شکل ممکن می توان گفت که کارت های بازرگانی یکبار مصرف، کارت هایی هستند که متعلق به شخص دیگری می باشند که آن فرد بنا بر دلایلی کارت بازرگانی خود را به افراد دیگر اجاره می دهد.

شرایط اخذ کارت بازرگانی یکبار مصرف

ویژگی‌های کارت بازرگانی یک‌بار مصرف

کارت بازرگانی یکبار مصرف
کارت بازرگانی یکبار مصرف

کارت های بازرگانی اجاره یا همان یکبار مصرف نیز همچون سایر کارت های بازرگانی دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد می باشند.

در سال 1394 گمرک ایران درباره استفاده از این کارت های بازرگانی بخشنامه ای را برای تمامی گمرکات ایران ارسال کرد که در آن بخشنامه استفاده از این کارت برای برخی از شاخص‌ها و ویژگی‌های این نوع کارت‌ها جهت تشخیص اجاره‌ای بودن یا نبودنشان نیز اشاره‌شده بود که  به شرح زیر می باشد.

  • کارت‌های بازرگانی که توسط حق العمل‌کاران یا نمایندگان متعدد استفاده ‌شده.
  • کارت‌های بازرگانی که با استفاده از آن‌ها در گمرکات مختلف کالا اظهار می‌شود.
  •  کارت‌های بازرگانی که با استفاده از آن‌ها در فصول مختلف و متعدد تعرفه، کالا اظهار می‌شود.
  •  کارت‌های بازرگانی که در محل جغرافیایی غیر از محل صدور کارت از آن‌ها استفاده ‌شده.
  • کارت‌های بازرگانی که برای واردات یا صادرات به اظهارکنندگان یا کارگزارانی وکالت داده‌اند که درگذشته برای بدهکاران کارکرده‌اند.

 استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف قانونی است؟

کارت بازرگانی یکبار مصرف
کارت بازرگانی یکبار مصرف

حتما برای خیلی از شما بازرگانان عزیز این سوال پیش آمده است که آیا استفاده از این نوع کارت های بازرگانی قانونی می باشد؟

خب، باید به شما عزیزان بگوییم که در ابتدای کار استفاده از این کارت های بازرگانی در تجارت بی ضرر بوده و قانونی به نظر می رسیده است و این امکان وجود داشت که برخی از افزاد و حتی موسسات حقوقی نیز به ارائه این کارت اقدام کنند.

اما واقعیت امر این است که این عمل نه تنها غیر قانونی می باشد بلکه می تواند ضربه مهلکی هم به بنیان اقتصاد یک کشور وارد کند.

همچنین بسیاری از افراد با اجاره نمودن کارت بازرگانی اشخاص اقدام به فریب و ورود خسارات اساسی به آن‌ها نیز کرده اند.

ویژگی‌های کارت بازرگانی یکبار مصرف

معایب استفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف

  • این کارت را می توانید با قیمت پایین تری نسبت به سایر کارت های بازرگانی تهیه کنید اما، ریسک انجام این کار بسیار بالا بوده و می تواند در سایر امور تجاری شما تاثیر سوئی داشته باشد.
  • این کارت عموما دارای بدهی های سنگین مالیاتی می باشد که در صورت مشخص شدن این موضوع توسط گمرک، کالای وارداتی یا صادراتی شما به طور ناگهانی توسط گمرک ضبط و مسدود می شوند.
  • به درستی نمی توان در خصوص تمدید انقضای کارت ها اقدام کرد و بر این اساس در صورت اتمام انقضای کارت، کالای شما متروکه اعلام شده و پرداخت هزینه های سنگین انبارداری از مهم ترین عواقب این اتفاق ها می باشد.
  • اجاره این کارت ها غالبا بدون ضمانت نامه و تضمین می باشد.

دلایل استفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف

کارت بازرگانی یکبار مصرف
کارت بازرگانی یکبار مصرف

تجار و بازرگانانی که از این نوع کارت های بازرگانی استفاده می کنند برای خود دلایلی دارند که لازم دانشته ایم در این بخش اشاره ای مختصری به این دلایل داشته باشیم.

در برخی از موارد ممکن است که بازرگانان از ناآگاهی همکاران خود استفاده کرده و وعده های گوناگون کارت بازرگانی آن ها را اجاره کنند و دست به صادرات و واردات کالاهای کلان می زنند.

همچنین برخی از صادرکنندگان نیز برای اینکه ارز حاصل از صادراتی که انجام داده اند را بازگو نکنند از این کارت های بازرگانی یکبار مصرف استفاده می کنند.

معلیب استفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف

در نهایت اینکه

از آنجایی که تجارت یک فرآیند پیچیده و دشوار می باشد لازم است که کمی درباره کارت بازرگانی، اخذ این کارت و همچنین دلایل استفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف اطلاعات داشته باشید.

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله تا حد امکان اطلاعاتی را درباره این نوع کارت بازرگانی در اختیارتان قرار دهیم و در این راستا کمی راهنمای شما عزیزان باشیم.

شما عزیزان می توانید برای کسب راهنمایی و مشورت های بیشتر با مشاوران ما از طریق سایت faghihitrading.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به کارت بازرگانی یکبار مصرف

1دریافت کارت بازرگانی در تجارت های بین المللی ضروری است؟

دریافت کارت بازرگانی از جمله الزامات مهم و اولیه در آغاز تجارت های بین المللی همچون صادرات و واردات کالا شناخته می شود.

2اقدامات دولت در خصوص استفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف چیست؟

3دریافت کارت بازرگانی چه مزیتی دارد؟

شرکت پرتوتجارت سپهردوازدهم

شرکت شرکت پرتوتجارت  با سالها تخصص و تجربه در خصوص ترخیص انواع کالاها در خدمت شماست. همکاران زبده  و مجرب این شرکت آماده عهده گیری تمامی امور تجاری و بازرگانی، صادرات و واردات و همچنین انجام تشریفات گمرکی شما تاجران محترم می باشد

. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتردر زمینه سوالات مربوط به کارت بازرگانی یکبار مصرف می توانید با کارشناسان شرکت شرکت پرتوتجارت به صورت کاملا رایگان تماس و مشاوره بگیرید.

کارت بازرگانی یکبار مصرف
کارت بازرگانی یکبار مصرف
محمد رجبی

محمد رجبی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

26 پاسخ

  1. Thanks for every other informative blog. The place else could I am getting that type of info written in such a perfect way? I have a challenge that I am just now operating on, and I have been at the look out for such information.

  2. Hello! This is kind of off topic but I need some help from an established blog. Is it tough to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast. I’m thinking about making my own but I’m not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? Many thanks

  3. Pretty element of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I get actually loved account your blog posts. Any way I’ll be subscribing for your feeds and even I achievement you get admission to constantly quickly.

  4. I¦ll right away snatch your rss as I can’t find your e-mail subscription hyperlink or newsletter service. Do you’ve any? Please allow me realize in order that I may just subscribe. Thanks.

  5. My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on numerous websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

  6. Hello, Neat post. There’s a problem with your website in web explorer, might check this?K IE nonetheless is the market chief and a good component to people will omit your wonderful writing because of this problem.

  7. Generally I don’t read post on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to try and do it! Your writing style has been amazed me. Thanks, quite nice article.

  8. I’m still learning from you, while I’m trying to reach my goals. I certainly love reading everything that is posted on your blog.Keep the tips coming. I loved it!

  9. Having read this I thought it was very informative. I appreciate you taking the time and effort to put this article together. I once again find myself spending way to much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *