واردات انواع لامپ

صفحه اصلی » خدمات ما » واردات انواع لامپ

واردات انواع لامپ یکی از موضوع‌های بحث‌برانگیز در خصوص واردات و ترخیص کالاها به درون کشور مربوط به لامپ‌ها می‌باشد. به خصوص در سال‌های اخیر با وارد شدن انواع لامپ‌های کم‌مصرف و پیشرفته به بازار تقاضا برای خرید آن‌ها افزایش یافته است. بنابراین ایده واردات و ترخیص لامپ می‌تواند سوددهی بالایی داشته باشد. امروزه کشورهای چین، تایوان و کره از مهم‌ترین کشورهای صادرکننده لامپ به ایران هستند.

طبق آمارهای به دست آماده می‌توان گفت که در طول یک سال حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون انواع مختلف لامپ‌های ال ای دی وارد کشور شده‌اند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که در خصوص واردات لامپ و جزئیات مربوطه باید بدانید مطلع کنیم.

واردات انواع لامپ
واردات انواع لامپ

شرایط واردات لامپ

واردات لامپ همانند هر محصول دیگری از شرایط خاصی که توسط دولت در نظر گرفته شده برخوردار است. با پیشرفت‌هایی که در حوزه علم و تکنولوژی رخ داده شاهد طراحی و روی کار آمدن انواع مختلفی از لامپ‌ها به بازار هستیم.

بنابراین وارد کنندگان لامپ قبل از هر کاری باید بررسی‌های لازم را انجام دهند تا شرایط بازار داخلی از لحاظ عرضه و تقاضا مورد بررسی قرار بگیرد. مهم‌ترین و اولین شرط در وارد شدن به این کار توجیه اقتصادی آن است.

یعنی واردات هر گونه لامپ باید مطابق با نیاز بازار صورت بگیرد و وارد کننده بتواند به سود مورد نظر خود برسد. از طرفی دیگر هزینه واردات نباید بیشتر از هزینه تولید لامپ مورد نظر در کشور خودمان باشد.

طبق این گفته‌ها دولت نیز یک سری شرایط برای واردات لامپ در نظر گرفته است. مهم‌ترین این قوانین ممنوعیت واردات لامپ‌های LED است. به این معنا که افراد اجازه وارد کردن قطعات برای مونتاژ درون کشور را دارند و وارد کردن خود این لامپ‌ها عملا ممنوع است.

مورد بعدی بررسی هزینه تولید داخلی و واردات است. به طوری که ابتدا هزینه‌ این دو کار مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که هزینه واردات بیشتر باشد دولت اجازه چنین کاری را صادر نخواهد کرد. همچنین باید لامپ‌هایی وارد کشور شوند که امکان تولید آن‌ها فعلا وجود ندارد.

واردات انواع لامپ
واردات انواع لامپ

بهترین گزینه برای واردات لامپ کدام است؟

قبل از اقدام به واردات لامپ باید شرایط بازار داخلی به دقت توسط تولید‌کنندگان مورد ارزیابی قرار بگیرد. به عنوان مثال با توجه به مزایای منحصر به فردی که این نوع از لامپ‌ها دارند تقاضای بازار برای خرید آن‌ها نیز به نسبت بالا است. طبق اعداد و ارقام به دست آمده شاهد رشد ۲۵ درصدی در بازار لامپ ال ای دی بوده‌ایم.

به طوری که تخمین زده می‌شود که این اعداد در سال‌های آینده با رشد ۱۲ برابری نیز همراه بوده است. بنابراین افراد می‌توانند با واردات و ترخیص لامپ LED به سودهای کلانی در این زمینه دست یابند.

البته عدم آگاهی از قوانین مثل تعرفه‌ها، شرایط واردات و ترخیص لامپ و دیگر موارد مربوطه در این زمینه نه تنها سوددهی بالایی نخواهد داشت بلکه شما را دچار ضررهای کلانی نیز خواهد کرد.

کاربردهای لامپ های LED

اگر بخواهیم به طور جداگانه بهترین لامپ را از لحاظ توجیه اقتصادی برای واردات انتخاب کنیم گزینه پیشنهادی ما لامپ‌های ال ای دی خواهد بود. لامپ‌های LED دارای کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف هستند. به این صورت که می‌توان شاهد به کارگیری آن‌ها در صنایع ساختمان‌سازی، ماشین سازی، مصارف خانگی و … باشیم.

بنابراین تقاضای بازار نسبت به تولید و فروش این لامپ‌ها بالا است. در حالت کلی نام LED به اختصار از عبارت انگلیسی Light Emitted Diode برگرفته شده است. این لامپ‌ها در گروه لامپ‌های حال جامد قرار داشته و نور تولید شده توسط آن‌ها در نتیجه روشن شدن دیودهای نیمه هادی نورافشان است.

لامپ‌های ال ای دی دارای انواع مختلفی بوده و در نتیجه واردات و ترخیص آن‌ها بسته به نوع لامپ متفاوت خواهد بود.

واردات انواع لامپ
واردات انواع لامپ

انواع لامپ های  LED

از جمله رایج‌ترین انواع لامپ‌های LED که توسط شرکت‌های بازرگانی وارد و ترخیص می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترخیص لامپ LED اداری
  • خانگی،
  • صنعتی
  • حبابی
  • گل
  • فیلامنتی
  • هالوژنی
  • شمعی
  • قارچی
  • زیتونی
  • اشکی و سقفی

آنچه سبب شده تا واردات لامپ LED اهمیت بالایی پیدا کند مزایای استفاده از این نوع لامپ‌ها است. همان طور که گفته شد در لامپ‌های ال ای دی دیودهای نیمه هادی نورافشان باعث ایجاد نور و روشنایی می‌گردند.

به همین دلیل مصرف انرژی در آن‌ها بسیار کم بوده و طول عمر بسیار بالایی دارند. از طرفی دیگر این لامپ‌ها گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای جایگذین کردن به جای دیگر لامپ‌های مورد استفاده در مکان‌های مختلف به خصوص لامپ‌های رشته‌ای هستند.

واردات انواع لامپ
واردات انواع لامپ

مزایای استفاده از لامپ های LED

در نتیجه اغلب افراد تمایل زیادی به خرید این کالا را در بازار دارند که سبب افزایش عرضه و تقاضا شده است. از مهم‌ترین مزایای استفاده از لامپ‌های ال ای دی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر بالا
  • میزان تولید نور زیاد
  • تاثیر قابل توجه در کاهش گازهای گلخانه‌ای
  • قابلیت تنظیم میزان نور
  • قابلیت تنظیم زاویه نور
  • عدم استفاده از نور فرا بنفش و فرو سرخ
  • عدم آسیب و اذیت کردن چشم در طولانی مدت
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • قابلیت تولید در نورهای مختلف از لحاظ رنگ

از آنجایی که تقاضا برای این لامپ‌ها بالا است دولت اجازه واردات و ترخیص لامپ LED را داده است. البته همان طور که گفته شد قطعات مورد نیاز برای تولید این لامپ‌ها وارد شده و در کشور خودمان عملیات مونتاژ صورت می‌گیرد.

ناگفته نماند که در این بخش یکی از سودآورترین انواع لامپ‌ها را بسته به شرایط فعلی بازار داخلی معرفی کردیم. این موضوع می‌تواند بسته به شرایط بازار، انتظارات و شرایط وارد کننده و … تغییر کند. از دیگر لامپ‌های پرطرفدار که امروزه شاهد واردات آن‌ها به کشور هستیم، می‌توان به لامپ‌های خودرو، لامپ‌های هالوژن و … اشاره کرد.

ترخیص انواع لامپ

یکی از مهم‌ترین مراحل در واردات لامپ بخش ترخیص آن از گمرک است. توجه داشته باشید که ترخیص هر کالایی از گمرک نیاز به تجربه و تخصص کافی در این زمینه دارد. بنابراین بهترین کار برای این منظور کمک گرفتن از یک ترخیص کار است.

قبل از ترخیص لامپ توصیه می‌شود تا مراحل واردات با تمامی جزئیات و به صورت کاملا اصولی انجام شده و مجوزهای لازم برای ترخیص و حمل کالا از نهادهای مربوطه دریافت گردد. یکی از مهم‌ترین موارد اطلاع از کد تعرفه گمرکی برای ترخیص لامپ است. در جدول زیر تعرفه‌های لازم برای برخی از پرطرفدارترین لامپ‌ها برای واردات آورده شده است:

واردات لامپکد تعرفه
لامپ LED۸۵۳۹۵۰۰۰ (۴٪ حق ورودی + ۹٪ مالیات ارزش افزوده)
لامپ دیود LED۸۵۴۱۴۰۹۰
لامپ LED حبابی۸۵۳۹۵۰۰۰
لامپ LED سفینه۸۵۴۳۷۰۲۰
لامپ فلوروسنت۸۵۴۳۷۰۲۰ (۴٪ حق ورودی + ۹٪ مالیات ارزش افزوده)
لامپ دیودهای نورافشان۹۴۰۵۴۰۳۰ (۴۶٪حق گمرک و سود بازرگانی + ۹٪ مالیات ارزش افزوده)
لامپ برای روشنایی۹۴۰۵۴۰۹۰ (۵۵٪ حق گمرک و سود بازرگانی + ۹٪ مالیات ارزش افزوده)
لامپ LED برای تابلو تزییناتی۸۵۳۹۹۰۹۰ (۴٪ حق ورودی + ۶٪ مالیات ارزش افزوده)
واردات انواع لامپ

استانداردهای لازم برای واردات لامپ

موضوع مهم دیگری که باید در حوزه واردات لامپ مورد توجه قرار بگیرد استاندارهای لازم است. برای اینکه بتوان به سود بالایی در نتیجه واردات و ترخیص لامپ رسید در نظر گرفتن یک سری استانداردها الزامی است. طبق قوانین وضع شده مواردی از جمله ابعاد لامپ، میزان نور، ولتاژ، توان، لومتری، رنگ و UV باید طبق استانداردهای ECR37 و ISIRI 6614 و ISIRI 6004 مورد بررسی قرار گرفته و تاییدیه لازم را دریافت کنند. در غیر این صورت واردات آن بدون سود بوده و دولت نیز مجوزهای لازم را به شما نخواهد داد.

واردات لامپ های SMDو LED وCOB

واردات قطعات لامپ ها نیز انجام می شود

واردات انواع لامپ
واردات انواع لامپ

نکات مهم در خصوص واردات لامپ

اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که برای اولین بار قصد فعالیت در زمینه واردات و ترخیص لامپ را دارید بهتر است با یک سری نکات کلیدی قبل از کوچکترین اقدام آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

  • قبل از اقدام به کار در مورد محصول مورد نظر خود تحقیقات لازم را انجام دهید. تست کنید که کالای وارداتی شما باید از کیفیت استانداردی برخوردار باشد و از طرفی وارد کردن آن صرفه اقتصادی داشته باشد.
  • خرید خود را از یک تولیدکننده معتبر و شناخته شده در بازار بین‌المللی انجام دهید. همچنین خرید بدون واسطه در کاهش هزینه‌های شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.
  • استانداردهای اجباری که برای واردات لامپ در نظر گرفته شده را جدی بگیرید. در صورت نادیده گرفتن این المان‌ها اجازه ترخیص لامپ داده نخواهد شد و این سبب ضرر و زیان شما می‌گردد.
  • هزینه ترخیص لامپ بسته به نوع لامپ، تعداد لامپ‌ها، مدت زمانی که در انبار گمرک قرار گرفته‌اند و … متفاوت خواهد بود. حتما تا زمان رسیدن کالا به ایران هزینه مربوط به گمرک را تامین کنید تا به محض اتمام کار لامپ‌های خود را دریافت کنید. هرچه قدر کالای شما مدت کمتری در گمرک بماند از هزینه نهایی شما کاسته خواهد شد.

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

شرکت پرتوتجارت با سالها سابقه و همکاری با کارشناسان کاردان در زمینه تجارت و بازرگانی، صادرات و واردات، می تواند راهنمای شما در تمامی امور بازرگانی باشد. از خدمات این شرکت تجاری می توان به مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش، انجام حواله های بانکی، خرید کالا، انجام تشریفات اداری گمرک و پیگیری اسناد، حمل و نقل کالا و … اشاره کرد. پیشنهاد ما درحوزه بازرگانی این می باشد که امور بازرگانی خود را به ترخیص کاران و کارشناسان در این زمینه بسپارید. تا از تجارتی امن و قانونی در اسرع وقت بهره مند شوید.

شما عزیزان می توانید برای هرگونه پرسش و پاسخ در خصوص ترخیص و واردات انواع لامپ  از گمرک  به صورت رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

واردات انواع لامپ
واردات انواع لامپ
محمد رجبی

محمد رجبی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

33 پاسخ

  1. Howdy very nice web site!! Man .. Excellent .. Amazing .. I’ll bookmark your site and take the feeds also…I am satisfied to seek out a lot of useful info here within the submit, we need work out extra strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

  2. You really make it appear so easy with your presentation however I in finding this matter to be actually one thing that I think I would never understand. It kind of feels too complex and extremely broad for me. I am looking ahead on your subsequent post, I will attempt to get the dangle of it!

  3. My husband and i have been very glad that John managed to complete his inquiry through the ideas he gained from your very own web page. It’s not at all simplistic just to find yourself making a gift of helpful tips other people could have been selling. And we all understand we’ve got the website owner to thank for that. All of the illustrations you made, the easy website navigation, the friendships your site assist to foster – it’s most impressive, and it’s aiding our son and the family believe that that concept is cool, and that’s tremendously serious. Thanks for the whole lot!

  4. Do you have a spam issue on this website; I also am a blogger, and I was wondering your situation; we have created some nice procedures and we are looking to exchange techniques with other folks, why not shoot me an e-mail if interested.

  5. Hey very nice blog!! Guy .. Excellent .. Superb .. I will bookmark your web site and take the feeds alsoKI’m glad to find a lot of helpful info right here within the publish, we’d like develop extra strategies on this regard, thanks for sharing. . . . . .

  6. Howdy! I know this is kinda off topic however I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa? My site covers a lot of the same subjects as yours and I believe we could greatly benefit from each other. If you happen to be interested feel free to send me an e-mail. I look forward to hearing from you! Superb blog by the way!

  7. Please let me know if you’re looking for a article writer for your weblog. You have some really great articles and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d absolutely love to write some content for your blog in exchange for a link back to mine. Please shoot me an e-mail if interested. Regards!

  8. I’ll immediately grab your rss feed as I can not find your email subscription link or newsletter service. Do you’ve any? Please let me know in order that I could subscribe. Thanks.

  9. Great V I should certainly pronounce, impressed with your website. I had no trouble navigating through all tabs and related info ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, website theme . a tones way for your client to communicate. Excellent task..

  10. I?¦m no longer certain where you are getting your info, however great topic. I needs to spend a while finding out much more or understanding more. Thank you for great info I used to be in search of this information for my mission.

  11. Having read this I thought it was very informative. I appreciate you taking the time and effort to put this article together. I once again find myself spending way to much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

  12. I have not checked in here for some time since I thought it was getting boring, but the last several posts are great quality so I guess I’ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

  13. Hello! I just would like to give a huge thumbs up for the great info you have here on this post. I will be coming back to your blog for more soon.

  14. A lot of thanks for all your valuable labor on this blog. Betty enjoys carrying out internet research and it is easy to see why. Most people notice all concerning the lively mode you create worthwhile strategies by means of your web blog and in addition improve contribution from other people on this concern plus our child is really studying a great deal. Have fun with the remaining portion of the new year. You are always doing a pretty cool job.

  15. I will immediately grasp your rss feed as I can’t find your e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you have any? Kindly permit me know so that I may just subscribe. Thanks.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *