واردات کالا به صورت ته لنجی

صفحه اصلی » خدمات ما » واردات کالا به صورت ته لنجی

واردات کالا به صورت ته لنجی یکی از مورد علاقه ترین و محبوبترین روشهای ترخیص کالا از دید تجار است. به این خاطر که نیازی به پرداخت حق گمرکی ندارد. در دسترس بودن کالاهای تخصصی و دسترسی به بازارهای جهانی از طریق دبی یکی از جنبه های اصلی و مهم تجارت و واردات کالا از طریق ته لنجی ها

واردات کالا به صورت ته لنجی
واردات کالا به صورت ته لنجی

واردات کالا به صورت ته لنجی

واردات کالا از طریق ته لنجی ها از کشور دبی

دبی از دیرباز به عنوان مرکز تجاری خاورمیانه شناخته می شود. با وجود هجوم اجناس مختلف به دبی از کشورهای مختلف و شرکت ها و برندهای معتبر جهانی، پتانسیل این شهر برای تجار ایرانی افزایش یافته است و بیشتر تجار تمایل دارند اجناس و کالاهای مورد نیاز خود را از دبی خریداری کنند.

واردات کالا از به صورت ته لنجی
واردات کالا به صورت ته لنجی

واردات کالا به صورت ته لنجی

واردات کالا به صورت ته لنجی

تقریبا هیچ محدودیتی در واردات کالا از دبی به روش ته لنجی یا لندینگ وجود ندارد و می توانید کالای مورد نظر خود را با کمترین قیمت و در زمان مناسب تهیه کنید. در صورت انتخاب شرکت مناسب برای این کار، می توانید با کمترین سختی بار خود را به نقطه مورد نظر برسانید.

واردا از دبی ته لنجی از طریق آب از جنوب کشور وارد می شود. ملوانان که در محلی با نام جاشوا جمع می شوند، کالاهای مختلفی را بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور می کنند. واردات به صورت ته لنجی قانونی است و طبق قانون هر ملوان حق دارد سالانه مقدار مشخصی کالا وارد کند.

این بدان معناست که هر لنج نمی تواند به تعداد زیادی کالا در سال وارد کند. این مبلغ کاملاً کنترل شده بوده و حدود ۱۵۰۰ دلار برای هر ملوان در سال است. در بعضی مواقع این نسبت پنج یا شش بار در سال است. این واردات باعث شده افراد زیادی در این مسیر کار کنند و درآمد کسب کنند. در سفر به شهرهای جنوبی مغازه های زیادی را می بینید که این نوع اجناس را می فروشند و مردم بسیار استقبال می کنند.

این نوع واردات یکی از هوشمندترین انواع واردات کالا از دبی است. اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه می خواهید یا به طور کلی نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، در انتهای مقاله با ما همراه باشید تا انتخاب این راه را برای شما آسان کنیم.

واردات کالا از به صورت ته لنجی
واردات کالا به صورت ته لنجی

واردات کالا به صورت ته لنجی چگونه انجام می شود؟

همانطور که از نام واردات از دبی ته لنجی مشخص است برای حمل کالا از قایق استفاده می شود. کشتی ها برای حمل کالا از مرزهای آبی کشور و بنادر مربوطه از جمله بوشهر، دلاور، دیر و خطوط دریایی ملزم هستند حرکت کنند.

مزایا واردات کالا به صورت ته لنجی

یکی از موضوعاتی که همواره تجار و واردکنندگان را نگران کرده، بحث عوارض گمرکی و پرداخت آن است. هزینه ترخیص از گمرک از طریق تلگرام کسر می شود و نیازی به پرداخت نیست. بنابراین، این روش محبوب ترین روش حمل و نقل در بین تجار است زیرا پرداخت انواع محصولات و گمرک را تسهیل می کند.

مزیت واردات تلنجی این است که نیازی به پرداخت عوارض گمرکی ندارید. به همین دلیل، افراد زیادی هستند که می خواهند کالایی را از خارج به کشور بیاورند. مهم نیست که چقدر کالا دارند، مهم این است که برای آن هزینه ای پرداخت نکنند.

آنها چنین تصمیم میگیرند که کالایی که مد نظر آنها است را به کشورهای اطراف مثل دبی و … برسانند و از آنجا به کمک لنج ها و در نتیجه به صورت ته لنجی کالا را وارد کشور کنند.. حتی این نوع واردات انقدر برای صاحبان کالا به صرفه است آنها حتی کالاها را از چین، ژاپن و حتی امریکا به دبی و کشورهای این چنینی میرسانند تا از آنجا به صورت ته لنجی وارد شوند. اینکه هر کس بخواهد خودش به این کار دست بزند امکان پذیر نیست.

مزایا واردات ته لنجی از دبی

واردات کالا به صورت ته لنجی
واردات کالا به صورت ته لنجی

عوامل تاثیرگذار در مدت زمان حمل بار از طریق ته لنجی ها

دانستید که واردات ته لنجی چیست؟ به چه صورت انجام می شود. اما در این نوع واردات نیاز است بدانید که برای مدت زمان حمل بار چه عواملی می توانند تاثیرگذار باشند.

شاید خیلی از شما بازرگانان عزیز این موضوع را ندانید که  مدت زمانی که برای انجام این نوع واردات طول می کشد تا کالاهای شما از دبی وارد کشور شوند به عوامل و موارد مختلف زیادی بستگی دارد که تمامی آنها در جایگاه خود می توانند نقش و تاثیر زیادی در تعیین زمان رسیدن کالا به مرزهای کشور داشته باشند.

در این بخش از مقاله امروز می خواهیم اشاره ای مختصر به عوامل موثر بر مدت زمان حمل بار از دبی به صورت ته لنجی داشته باشیم.

  • وضعیت آب و هوا و شرایط دریا
  • مراحل بار زدن در داخل بنادر دبی
  • مدت زمانی که به طور معمول طول می‌کشد تا لنج مورد نظر شما از دبی به بنادر ایران برسد
  • مدت زمانی که مربوط به انجام امور ترخیص بار در داخل خاک ایران است
  • سرعت عمل و تعداد نیروهای شرکت طرف قرارداد
واردات کالا به صورت ته لنجی
واردات کالا به صورت ته لنجی

قوانین واردات با استفاده از روش ته لنجی

اگر بخواهیم خیلی ساده درباره ته لنجی صحبت کنیم، می توان گفت: «ته لنجی امتیازی است که به ساکنان ساحل داده می شود تا برای هر سفر دریایی، کالای محدودی برای امرار معاش بیاورند». اصولا بر خلاف آنچه دوستان عزیز تصور می کنند نمی شود هر کالایی را به صورت ته لنجی وارد کرد. و یا اگر هم امکان پذیر باشد، نمیتوان حجم زیادی از یک کالای را با این روش وارد کرد.

هر لنجی زیر نظر تعاونی لنج داران همان منطقه باید تشکیل پرونده داده و هر تعاونی لنج دار نیز زیر گمرک همان منطقه فعالیت می کند. تمامی این پروسه در اداره گمرک مرکزی تعریف شده و باید مطابق دستورات و دستورالعملهای اداره کل گمرک عمل کند. اینکه در برخی مصاحبه ها میخوانیم قاچاق به صورت سازماندهی شده در گمرکات جنوب صورت می گیرد. از عدم آشنایی مدیر پشت میز نشینی است که تا به حال لنج را از نزدیک ندیده است.

در واقع خانوارهای ساحلی می توانند مقدار مشخصی کالا را بدون پرداخت عوارض گمرکی برای حداقل معیشت ترخیص کنند.

معمولاً ۵-۶ ملوان در قایق حضور دارند و با استفاده از سهمیه قایق درآمد کسب می کنند.طبق ماده ۷ قانون، شناورهای سنتی دریایی (قایق های تجاری) با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن تحت پوشش بیمه دریایی قرار می گیرند. از مزایای بیمه اجتماعی مانند بازنشستگی و بیمه سلامت برخوردار می شوند. در آخرین سال مرخصی و در سایر موارد مرتبط، رهاسازی زیردریایی برای هر شناور و هر شناور طبق ماده (۱) (۳) این آیین نامه حداکثر تا ۶ بار در سال مجاز است. برای هر قایق عروس تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال است.

واردات کالا از طریق ته لنجی ها❤️
واردات کالا به صورت ته لنجی

بهترین و ارزان ترین اقلام وارداتی از دبی

در سال ‌های اخیر پرفروش ‌ترین محصولات ایران شامل: پوشاک و پارچه، کفش‌های ورزشی، لوازم جانبی موبایل، لپ‌ تاپ، موبایل، لوازم آرایشی، لوازم جانبی حیوانات، دوربین‌ های دیجیتال، خودرو و .. بوده که از دبی وارد شده و در کشور به فروش رسیده است.

هزینه حمل بار برای واردات ته لنجی

بسته به نوع کالاهای وارداتی و مدت زمان رسیدن کالاها به مرزهای کشوری هزینه هایی تحت عنوان هزینه حمل بار برای شما در نظر گرفته می شود.

البته ناگفته نماند که این هزینه ها نیز با توجه به مدت زمان رسیدن بار، چالش‌های احتمالی و دیگر عوامل مختلف می توانند کم و زیاد شوند.

عواملی مهمی که در افزایش و کاهش هزینه های مربوط به حمل بار برای واردات ته لنجی اثر گذار می باشند عبارتند از:

  1. کالای شما از کدام دسته از کالاها است؛ مثلا خوراک، پوشاک یا لوازم الکترونیکی
  2. ابعاد و وزن کالای ما چه مقدار است
  3. از نظر مالی ارزش کالای شما چقدر است
  4. لنج مورد نظر شما از چه نوعی است
واردات کالا به صورت ته لنجی
واردات کالا به صورت ته لنجی

واردات استوک کالا از طریق ته لنجی ها

بعد از تهیه و آماده سازی قطعات استوک توسط شرکت ارائه دهنده آن، شرایط واردات و ترخیص کالا از دبی از طریق شرکت های معتبر و مستقر در گمرکات کشور آغاز می‌ شود. این مجموعه ها به عنوان تخصصی ترین مراجع جهت انجام امورات گمرکی و انواع تشریفات مربوط به واردات این قبیل محصولات شناخته می شوند.

هزینه حمل بار برای واردات ته لنجی

در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله از سری مقالات سایت فقیهی تریدینگ اشاره ای به واردات از دبی ته لنجی داشته باشیم و برایتان بگوییم که در این نوع تجارت چه کارهایی باید انجام دهید، چه مقدار هزینه برای این واردات تعیین شده است و اینکه چه عواملی هستند که می توانند هم بر قیمت و هم بر مدت زمان رسیدن کالاهای وارداتی شما به مرز کشور تاثیر بگذارند.

شما بازرگانان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع واردات با مشاوران ما، در ارتباط باشید.

واردات کالا به صورت ته لنجی
واردات کالا به صورت ته لنجی

سوالات مربوط به واردات کالا به صورت ته لنجی

1شرایط حمل کالا از دبی به روش ته لنجی به چه صورت است؟

تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید کالاهای مورد نظر خود را با صرف کمترین هزینه و در زمانی معقول تحویل بگیرید.

3حمل بار با لنج از دبی شامل چه کالاهایی می شود؟

تمامی کالا های مجاز

واردات کالا به صورت ته لنجی
واردات کالا به صورت ته لنجی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

شرکت پرتوتجارت با سالها سابقه و همکاری با کارشناسان کاردان در زمینه تجارت و بازرگانی، صادرات و واردات، می تواند راهنمای شما در تمامی امور بازرگانی باشد. از خدمات این شرکت تجاری می توان به مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش، انجام حواله های بانکی، خرید کالا، انجام تشریفات اداری گمرک و پیگیری اسناد، حمل و نقل کالا و … اشاره کرد. پیشنهاد ما درحوزه بازرگانی این می باشد که امور بازرگانی خود را به ترخیص کاران و کارشناسان در این زمینه بسپارید. تا از تجارتی امن و قانونی در اسرع وقت بهره مند شوید.

شما عزیزان می توانید برای هرگونه پرسش و پاسخ در خصوص واردات کالا به صورت ته لنجی رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

واردات کالا به صورت ته لنجی
واردات کالا به صورت ته لنجی

واردات کالا به صورت ته لنجی

محمد رجبی

محمد رجبی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

7 پاسخ

  1. Admiring the time and energy you put into your website and in depth information you provide. It’s good to come across a blog every once in a while that isn’t the same unwanted rehashed information. Great read! I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

  2. I’m still learning from you, while I’m trying to reach my goals. I certainly love reading everything that is posted on your blog.Keep the aarticles coming. I enjoyed it!

  3. این مطلب حرف نداشت ❤️❤️❤️

    Feеⅼ free to visit my wеb-site خدمات بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *