واردات و ترخیص انواع ورق MDF

صفحه اصلی » خدمات ما » واردات و ترخیص انواع ورق MDF

واردات و ترخیص انواع ورق MDF : این روزها MDF  یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در ساخت و ساز به کار می رود. در چند سال گذشته واردات MDF به کشور بسیار افزایش یافته است به گونه ای که واردات MDF یکی از بیش ترین واردات کالا به کشور شده است.

حجم واردات MDFدر نیمه اول سال 1395  بیش از 2.95 درصد کل واردات و 1.04 درصد ارزش دلاری کل واردات کالا به کشور بوده است. حجم واردات انواع مختلف MDF در این مدت بیش از39 میلیون تن و ارزش دلاری بیش از 174 میلیون دلار می باشد.

واردات و ترخیص انواع ورق MDF

واردات و ترخیص انواع ورق MDF
واردات و ترخیص انواع ورق MDF

همان گونه که بیان شد MDF از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و در شکل های مختلف با کاربری های گوناگون تولید می گردد.

بر ا+ساس آمار به دست آمده از گمرک ایران در پنج ماه نخست سال 1395 بیش ترین میزان واردات و ترخیص MDF از لحاظ حجمی و ارزش دلاری از کشور ترکیه بوده است.

حجم واردات MDF در این بازه زمانی به این صورت است که 32 درصد واردات MDF از ترکیه، 32 درصد واردات MDF از تایلند، 13 درصد واردات MDF از چین، 10 درصد واردات MDF از امارات، 6 درصد واردات MDF از اندونزی، 3 درصد واردات MDF از روسیه و مابقی از سایر کشورها می باشد.

همچنین از لحاظ ارزش دلاری می توان گفت که در پنج ماه نخست سال 95، 44 درصد واردات MDF از ترکیه، 26 درصد واردات MDF از تایلند، 13 درصد از طریق خرید از چین و واردات MDF از چین، 9 درصد واردات MDF از امارات، 4 درصد واردات MDF از اندونزی و مابقی واردات از سایر کشورها صورت گرفته است.

همان گونه که می دانیم بر اساس قوانین صادرات و واردات سال 1395 هر کالایی در گمرک با کد تعرفه مخصوص به خود شناسایی می شود. کد تعرفه MDF از 4411 تا 4412 متغیر می باشد.

بر اساس همین کدهای تعرفه و با توجه به آمار به دست آمده از گمرک می توان گفت کهبیش ترین میزان واردات MDF، MDF با کد تعرفه 441114 و حقوق ورودی 10 درصد، یعنی تخته MDF بدون روکش با ضخامت بیش از 9 میلیمتر می باشد به گونه ای که از لحاظ حجمی 59 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 46 درصد کل واردات MDF بوده است.

واردات و ترخیص انواع ورق MDF
واردات و ترخیص انواع ورق MDF

واردات و ترخیص انواع ورق MDF

ترخیص MDF با ترخیص کارا

پس از آن بیش ترین میزان واردات MDF مربوط به MDF با کد تعرفه 441194 و حقوق ورودی 10 درصد یعنی MDF کار نشده بدون روکش با چگالی حداکثر 0.5 گرم می باشد که از لحاظ حجمی 11 درصد کل واردات و ترخیص MDF و از لحاظ ارزش دلاری 8 درصد کل واردات MDF در این بازه زمانی است.

MDF با کد تعرفه 441192 و حقوق ورودی 15 درصد رتبه سوم واردات MDF به کشور می باشد به گونه ای که از لحاظ حجم واردات 9 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 17 درصد کل واردات و ترخیص MDF مربوط به این نوع MDF یعنی سایر تخته های MDF با روکش و چگالی بیش از 0.8 گرم می باشد.

از آن جایی که بازرگانان و شرکت های بازرگانی واردات و صادرات MDF را از کشوهار مختلفی خریداری می نمایند در نتیجه نحوه حمل و ترخیص و واردات هر یک از آن ها به کشور مختلف بوده و کانتینرهای 20 فوتی حمل MDF از مرزهای گوناگون وارد گمرکات کشور می شوند

سپس شرکت های ترخیص کالا امور ترخیص و تشریفات گمرکی کالای وارداتی را توسط ترخیص کار و حق العمل کاران گمرکی مستقر در گمرکات مختلف کشور انجام داده

و MDF وارداتی پس از ترخیص به دست صاحب کالا می رسد.

در نیمه نخست سال 1395 بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی بیش ترین حجم ترخیص ام دی اف از گمرک شهید رجایی به میزان 41 درصد می باشد. 27 درصد ترخیص MDF از گمرک بندر امام خمینی، 13 درصد ترخیص MDF از گمرک جلفا، 5 درصد ترخیص MDFاز گمرک بازرگان و مابقی از سایر گمرکات کشور ترخیص شده اند.

واردات و ترخیص انواع ورق MDF
واردات و ترخیص انواع ورق MDF

واردات و ترخیص انواع ورق MDF

ترخیص MDF

انجام ثبت سفارش MDF توسط شرکت ثبت سفارش کننده ی ترخیص کارا در سامانه ثبتارش با اخذ مجوز بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه جامع تجارت ایران به نحو احسن انجام می گردد و دریافت کد فیدا فروشنده ی کالا در اسرع وقت و انجام اظهار حمل و تعیین منشا ارز پس از واردات کالا توسط این شرکت صورت می گیرد.ترخیص کالا از گمرک

واردات و ترخیص انواع ورق MDF
واردات و ترخیص انواع ورق MDF

موارد مصرف MDF خام

واردات و ترخیص انواع ورق MDF

بر اساس گزارشات پرتوتجارت متخصص در زمینه واردات و ترخیص MDF، خام در هر کجا که چوب و تخته کاربرد دارد می تواند استفاده و کاربرد داشته باشد. در زیر تعدادی از این کاربرد ها را نام می بریم:
1- تولید مبلمان
2- کابینت آشپزخانه
3- جا کتابی
4- میز و صندلی
5- پوشش سقف
6- انواع قفسه
7- کف پوش یصورت پارکت و تایل
8- کمد
9- تخت
10- وایت برد
11- بیل برد
ام دی اف دارای سایزهای متفاوتی می باشد و ضخامت ان مانند موارد زیر می تواند باشد.
ام دی اف خام 16*1220*2440 میلیمتر
ام دی اف خام 16*1220*2800 میلیمتر
ام دی اف خام 16*1830*3660 میلیمتر
ام دی اف خام 8*1220*2440 میلیمتر
ام دی اف خام 8*2200*2800 میلیمتر
ام دی اف خام 3*1830*2440 میلیمتر
کد تعرفه گمرکی ام دی اف MDF ، حقوق ورودی MDF هزینه واردات MDF:
همانطور که می دانید بر اساس گزارشات جهان ترخیص واردات و صادرات هرکالایی نیازمند کد تعرفه گمرکی می باشد و هرکالایی دارای کد تعرفه گمرکی می باشد که سالانه توسط دولت اعلام می شود.


کد تعرفه یا همان HS CODE ام دی اف MDF خام زیر گروه 4411 می باشدکه بسته به ضخامت و همچنین کارشده یا کارنشده بودن MDF کد تعرفه زیر گروه آن متفاوت می باشد. برای حمایت از تولید و همچنین هزینه کمتر معمولا حقوق ورودی و هزینه های واردات MDF کار نشده بکمتر از کارشده می باشد.

واردات و ترخیص انواع ورق MDF
واردات و ترخیص انواع ورق MDF

واردات ورق MDF مات از کشور ترکیه

واردات و ترخیص انواع ورق MDF

واردات ورقMDF  مات از کشور ترکیه تامین کننده بخشی از فرآورده های چوبی به کشور می باشد. ورق هایMDF  با طرح و رنگ متنوع موجب ایجاد تحولی عظیم در صنعت چوب و دکوراسیون داخلی شدند.
MDF  یا تخته فیبر متراکم عنوانی است که به نوعی فرآورده های چوبی داده شده است.

استفاده و به کار گیری این تجهیزات در سال های اخیر به دلیل جذابیت های خاص آنها بسیار گسترده شده است.

بخشی از این محصولات در داخل و بخشی نیز در خارج از کشور تولید می شوند. برخی مزایای این لوازم که موجب افزایش به کارگیری آنها شده است عبارتند از:

  •  تولید در ضخامت های متفاوت
  •  قابل روکش شدن با مواد مختلف
  •  سرعت بالا در نصب و اجرا
  •  مونتاژ و اتصال قطعات مختلف به یکدگیر با پیچ و بدون نیاز به چسب چوب
  •  قیمت مناسب
  •  تولید در رنگ های مختلف
  •  نظافت آسان
  •  قابل تراش خوری و سنباده زنی به آسانی
  •  دارای سطح صاف و هموار

واردات و ترخیص انواع ورق MDF
واردات و ترخیص انواع ورق MDF

واردات و ترخیص انواع ورق MDF

واردات ورق MDF

واردات ورق MDF از کشور های مختلفی صورت میگیرد. برخی از این کشور ها عبارتند از:

  •  ترکیه
  •  اسپانیا
  •  ایتالیا
  •  چین
  •  روسیه
  •  آلمان

کیفیت، قیمت و مشخصات هر کدام از این محصولات وارداتی با یکدیگر متفاوت می باشند. ورق های ام دی اف معمولا به صورت خام تولید می شوند اما بعد از تولید، برای استفاده روکش می شوند. روکش های به کار رفته برای این اجناس عبارتند از:

  •  روکش ملامینه
  •  روکش چرم
  •  روکش اکریلیک
  •  روکش هایگلاس یا براق
  •  روکش پی وی سی

قابلیت و کیفیت هر کدام از این روکش ها و همچنین قیمت آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. واردات ورق MDF در مدل های مختلف و با قابلیت روکش نمودن با مواد ذکر شده صورت می گیرد.

واردات و ترخیص انواع ورق MDF
واردات و ترخیص انواع ورق MDF

قیمت انواع ورقMDF مات

نوعی از MDF موجود در بازار موجود، مات بوده و محصول کشور ترکیه می باشد. قیمت واردات ورق MDF با توجه به فاکتور های مختلف متفاوت است. این تجهیزات قابل استفاده برای ساخت انواع وسایل می باشند. برخی از این مکان ها عبارتند از:

  •  کابینت آشپزخانه
  •  کمد دیواری
  •  کتابخانه
  •  شلف دیواری
  •  جا رختخوابی
  •  میز و صندلی
  •  مبلمان

قیمت انواع این فرآورده های چوبی را پارامتر های مختلفی تعیین می کنند که برخی از آنها عبارتند از:

  •  کارخانه تولید کننده
  •  ضخامت
  •  ابعاد و سایز
  •  کیفیت و دوام
  •  طرح و رنگ
  •  قیمت
  •  کشور سازنده

واردات ورق MDF، پس از طی مراحل گمرکی به داخل صورت گرفته و توسط مراکز توزیع کننده به سراسر کشور ارسال می شود.

واردات و ترخیص انواع ورق MDF
واردات و ترخیص انواع ورق MDF

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

واردات انواع پارچه کشمیر

شرکت پرتوتجارت با سالها سابقه و همکاری با کارشناسان کاردان در زمینه تجارت و بازرگانی، صادرات و واردات، می تواند راهنمای شما در تمامی امور بازرگانی باشد. از خدمات این شرکت تجاری می توان به مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش، انجام حواله های بانکی، خرید کالا، انجام تشریفات اداری گمرک و پیگیری اسناد، حمل و نقل کالا و … اشاره کرد. پیشنهاد ما درحوزه بازرگانی این می باشد که امور بازرگانی خود را به ترخیص کاران و کارشناسان در این زمینه بسپارید. تا از تجارتی امن و قانونی در اسرع وقت بهره مند شوید.

شما عزیزان می توانید برای هرگونه پرسش و پاسخ در خصوص واردات و ترخیص انواع ورق MDF رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

واردات و ترخیص انواع ورق MDF
واردات و ترخیص انواع ورق MDF

واردات و ترخیص انواع ورق MDF

محمد رجبی

محمد رجبی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

23 پاسخ

  1. Wonderful blog! Do you have any suggestions for aspiring writers? I’m hoping to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you advise starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m totally overwhelmed .. Any recommendations? Bless you!

  2. What i don’t understood is in reality how you are not actually much more smartly-liked than you may be right now. You are so intelligent. You recognize thus significantly in relation to this subject, made me individually consider it from numerous varied angles. Its like women and men are not involved except it is one thing to do with Lady gaga! Your individual stuffs great. All the time handle it up!

  3. Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

  4. I just like the valuable info you provide for your articles. I will bookmark your blog and take a look at once more right here regularly. I’m reasonably sure I will be informed plenty of new stuff proper right here! Good luck for the next!

  5. My brother recommended I might like this blog. He was totally right. This post truly made my day. You cann’t imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

  6. wonderful points altogether, you just gained a new reader. What would you recommend in regards to your post that you made a few days ago? Any positive?

  7. I’m usually to blogging and i really admire your content. The article has really peaks my interest. I am going to bookmark your site and maintain checking for brand new information.

  8. certainly like your web site however you need to take a look at the spelling on quite a few of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to tell the truth nevertheless I’ll certainly come back again.

  9. Hey this is kinda of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding experience so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *