واردات چوب از روسیه

صفحه اصلی » خدمات ما » واردات چوب از روسیه

واردات چوب از روسیه یکی از بخش های عمده  واردات ایران را شامل می شود. روسیه به دلیل نزدیکی با ایران، منطقه ی قابل قبولی برای معامله و واردات چوب روسی می باشد. شاید با خودتان فکر کنید که ایران به اندازه ی کافی از منابع جنگلی و طبیعی برای تهیه ی چوب مورد نیاز کشور برخوردار است. اما متاسفانه باید بگوییم که این میزان از درختان، کفاف نیاز بازار داخلی را نمی دهد. به همین دلیل واردات چوب از روسیه، یکی از مهم ترین اقداماتی است که در زمینه ی تهیه ی چوب در بازار ایران انجام می شود.

برای آشنایی با شرایط و جزئیات واردات چوب از روسیه، ابتدا احتیاج است که شما انواع چوب های روسی را بشناسید. در ادامه درباره ی این موضوع و به طور کلی واردات چوب، برایتان توضیح خواهیم داد. لطفا با ما همراه باشید :

واردات چوب از روسیه
واردات چوب از روسیه

واردات چوب از روسیه شامل چند نوع چوب می شود؟

چوب های روسی در بازار ایران به سه گروه چوب های نراد، چوب های یولکا و چوب های ساسنا تقسیم می شوند. هر کدام از این گروه ها ویژگی های خاص خود را داشته و در هر کجای کشور بازار مخصوص به خود را دارند:

چوب های نراد روسی : نراد چوبی به رنگ سفید مایل به قرمز است که معمولا در مناطق شمالی کشور بسیار پرطرفدار است. دلیل پرطرفدار بودن در نراد در شمال کشور، مقاومت آن در برابر رطوبت و حشره های چوب خوار می باشد. از این چوب معمولا برای ساختن مبلمان، میز، کاغذ سازی، اسکلت سازی و نجاری استفاده می شود. قابلیت پیچ خوردن، سنباده خوردن و میخ خوردن این چوب، آن را به یک چوب پر کاربرد تبدیل کرده است.

چوب های یولکای روسی : این چوب ها رنگشان سفید مایل به زرد است. چوب های سبکی هستند اما با مقاومت خیلی بالا؛ از چوب های یولکا برای دکوراسیون های داخلی و ساخت وسایل منزل استفاده می کنند.

چوب های ساسنای روسی : بافت این چوب بسیار درشت یا ریز می باشد. چوب های ساسنا رنگی قرمز کمی صورتی دارند. نکته ی جالب درباره ی این چوب های این است که این چوب ها کمی چرب هستند. این چوب ها برای نرده سازی، قایق سازی، مبلمان و پالت سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

شرایط واردات چوب از روسیه

واردات چوب از روسیه
واردات چوب از روسیه

برای انجام صادرات چوب از کشور روسیه، ابتدا درختان را از جنگل می برند و سپس به کارخانه ها می برند تا این چوب ها بررسی و پرداخته شوند. در کارخانه پوست چوب ها کنده شده و آن ها را به صورت تنه های چوبی برش می زنند. دلیل پوست کندن این چوب ها این است که برای صادرات باید آفات داخل چوب بررسی شده و سپس صادر شود. آفات داخل چوب هم تنها با کندن پوست چوب است که مشخص می شود.

شروع قطع چوب در روسیه معمولا از اوایل اردیبهشت اتفاق می افتد و دلیلش هم این است که در فصل های دیگر، سرمای هوا به قدری زیاد است که امکان کار کردن و بریدن به هیچ وجه وجود ندارد. به همین منظور فصول گرم که شامل اردیبهشت تا شهریور می شود، بهترین گزینه برای بریدن درختان و صادرات آن هاست.

واردات چوب روسی

واردات چوب از روسیه
واردات چوب از روسیه

شاید با خودتان بگویید که چرا صالا ما در ایران با داشتن این همه منابع جنگلی و چوب طبیعی باز هم باید از روسیه و کشور های دیگر چوب وارد کنیم. بله! درست است؛ منابع ما برای دریافت و بهره برداری چوب زیاد است اما بهره برداری واقعی از جنگل ها آنقدر نیست که بازار داخلی را بگرداند. 

به همین منظور دوست داران محیط زیست در کنار مسئولان ذیصلاح به دنبال این هستند که در کنار بهره برداری کافی و درست از منابع، از آسیب رساندن به محیط زیست و نابود کردن آن نیز جلوگیری نمایند. با وضع این سیاست دیگر احتیاجی به واردات چوب از روسیه نخواهد بود و بازار داخلی به راحتی نیازهای چوب کل کشور را فراهم آورده و حتی قادر به صادرات چوب نیز خواهد بود.

قدم به قدم با واردات چوب از روسیه

واردات چوب از روسیه
واردات چوب از روسیه

برای وارد کردن چوب های معمولا شرایط سختی را در نظر می گیرند که یکی از آن های شرایط قرنطینه  بررسی چوب ها می باشد. دلیل این شرایط سخت و قرنطینگی نیز این است که اگر چوب ها آلوده باشند، با وارد شدن ان به داخل کشور، تمامی جنگل های و منابع چوبی نیز ممکن است آلوده شده و آسیب ببینند.

بنابراین برای واردات چوب از روسیه ابتدا نیاز است که سازمان حفظ نباتات، چوب ها و سلامتی آن ها را بررسی نماید.

روسیه به دلیل دارا بودن جنگل های سیبری یکی از منابع صادر کننده چوب در دنیا بوده و به دلیل فاصله ی نزدیکی که به ایران دارد، برای ایران قطب مهم واردات چوب نیز محسوب می شود. در واقع در بازار ایران، چوب روسی یکی از بهترین با کیفیت ترین چوب ها شناخته شده قیمت به نسبت بالاتری را نیز دارا می باشد.

همان طور که گفتیم برای این که چوب های سالم وارد کشور شوند و چوب های وارد شده افت نداشته باشند، نیاز است که شرایط قرنطینه ای برای آن ها رعایت گردد و پوست تمام چوب ها کنده شود. اما خوب بعضی از کارخانه ها هستند که برای تولیدات محصولاتشان به چوب با پوست احتیاج دارند که به دنبال این نیاز، سازمان حفظ نباتات کشور، طی امضای یک تفاهم نامه، اعلام کرد که وارد کردن خرده چوب و چیپس چوب بدون محدودیت و بلامانع می باشد.

ترخیص چوب روسی

واردات چوب از روسیه
واردات چوب از روسیه

گواهی بهداشت نباتی اولین مدرکی است که برای ترخیص از گمرک چوب های روسی  احتیاج است. سپس مدارکی مانند گواهی مبدا، ترخیصیه، انبارنامه، پیش فاکتور و فاکتور خرید، ثبت سفارش و … نیز مانند ترخیص هر کالای دیگری نیاز می باشد. پس از ارائه آن مدارک باید اظهارنامه واردات چوب، به طور دقیق پر شده و ارائه گردد.

بخ نهایی ترخیص نیز بر عهده ی کادر فنی گمرک بوده که پس از بررسی مدارک مربوطه و اظهارنامه، اگر همه ی آن ها کامل باشد، کار ترخیص نهایی انجام خواهد شد. نهایتا برای ترخیص چوب، تاجر مربوطه می تواند از شرکت های ترخیص برای انجام این کار کمک بگیرد.

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

شرکت پرتوتجارت با سالها سابقه و همکاری با کارشناسان کاردان در زمینه تجارت و بازرگانی، صادرات و واردات، می تواند راهنمای شما در تمامی امور بازرگانی باشد. از خدمات این شرکت تجاری می توان به مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش، انجام حواله های بانکی، خرید کالا، انجام تشریفات اداری گمرک و پیگیری اسناد، حمل و نقل کالا و … اشاره کرد. پیشنهاد ما درحوزه بازرگانی این می باشد که امور بازرگانی خود را به ترخیص کاران و کارشناسان در این زمینه بسپارید. تا از تجارتی امن و قانونی در اسرع وقت بهره مند شوید.

شما عزیزان می توانید برای هرگونه پرسش و پاسخ در خصوص واردات چوب از روسیه  به صورت رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ثبت سفارش و واردات کالا
محمد رجبی

محمد رجبی

شرکت پرتوتجارت سپهر دوازدهم

11 پاسخ

  1. Very interesting subject, thankyou for putting up. “Nobody outside of a baby carriage or a judge’s chamber believes in an unprejudiced point of view.” by Lillian Hellman.

  2. Hello would you mind letting me know which web host you’re using? I’ve loaded your blog in 3 completely different browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most. Can you suggest a good internet hosting provider at a fair price? Thanks a lot, I appreciate it!

  3. My brother suggested I might like this web site. He was totally right. This post truly made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!

  4. Can I just say what a reduction to seek out somebody who actually is aware of what theyre speaking about on the internet. You undoubtedly know the best way to carry a difficulty to gentle and make it important. Extra folks need to learn this and perceive this aspect of the story. I cant imagine youre not more widespread because you positively have the gift.

  5. What i don’t understood is in reality how you are no longer really much more neatly-liked than you might be right now. You’re very intelligent. You know therefore significantly on the subject of this topic, produced me in my view consider it from so many varied angles. Its like men and women aren’t involved unless it is one thing to do with Lady gaga! Your individual stuffs nice. Always take care of it up!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *